اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی در سازمان برگزار شد
تهران (پانا) - اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی در سازمان به ریاست پرویز کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی برای ارائه خلاصه گزارش عملکرد گروههای بهبود کیفیت استانها در سال 1398 همچنین اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهادات ارائه شده برگزار شد.
![اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی در سازمان برگزار شد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTBhZWI47yGp/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHTLeinA8VMY0sAIKXaKdntA,,/MTBhZWI47yGp.jpg)
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، در ابتدای این جلسه نامجو منش مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی گزارش عملکرد یک ساله استانها در زمینه بهبود کیفیت، دستاوردها، چالشها و پیشنهادات برای کارآمد کردن هر چه بیشتر بهبود کیفیت در سازمان ارائه کرد. همچنین هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ضرورت بهبود کیفیت، راهکارهای عملیاتی و نقش ستاد سازمانی بیان کردند؛ احمد خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان نکته نظرات خود را برای اعضا جلسه به شرح زیر ارائه کرد:
*گروه بهبود کیفیت جایگاه صنفی نیست بلکه سازمانی است
* اگر ستاد بهبود کیفیت خوب و برنامه ریزی شده عمل کند، همه فعالیتهای حوزه سوادآموزی پیش برنده خواهد بود
* باید سیاستها و رهنمودهای سال 99 برای حوزه بهبود کیفیت استانها و شهرستانها تدوین و ابلاغ شود
* نگاه به فعالیتهای بهبود کیفیت ایجابی باشد
* ستاد بهبود کیفیت، ستاد امتحانات و مراکز یادگیری محلی باید نگاه منظومهای داشته باشند و از هم جداگانه و تفکیکی دیده نشوند
در پایان کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی به عنوان رئیس ستاد بهبود کیفیت سازمان نسبت به جمع بندی نهایی، موارد ذیل را به عنوان مصوبات جلسه اعلام کرد:
* اقدامات نوآورانه و خلاقانه بهبود کیفیت آموزشی استانها در پایان هر فصل از استانها دریافت و با نام استان به سایر استان ارسال شود
* پیشنهاد به کارگیری آموزش دهنده مجرب بجای مسئول سوادآموزی با رعایت سایر مقررات
* جزوه آموزشی با کیفیت، تهیه و در اختیار ستاد بهبود کیفیت استان قرار گیرد
* کتاب راهنمای عمل در حد نیاز چاپ و در اختیار استانها قرار گیرد
* ستاد بهبود کیفیت سازمان در هر فصل یک جلسه داشته باشد. (با توجه به شرایط موجود تا پایان شهریور هر 45 روز یک جلسه تشکیل شود.)
* دبیرخانه ستاد بهبود کیفیت شرح وظایف برای هر یک از مدیریتها را مشخص و مصوبات از مدیریتها پیگیری شود
* در اختیار گذاشتن اطلاعات سوادآموزان با مشخصات کامل به آموزش دهندگان برای تحت پوشش بردن آنها خلاف بخشنامه معاون امور آموزشی است
* ارائه راهکارهایی که باعث بهبود شرایط سوادآموزی و ارائه خدمات آموزشی بهتر به سوادآموزان از سوی دبیرخانه ستاد از استانها دریافت و به سایر استانها با شرایط مشابه ارسال شود
* مباحث مطرح شده باید واقع گرایانه و نقادانه باشد و به صورت صنفی برخورد نشود
* سیاستها و رهنمودهای ملی و کشوری تهیه و پس از تصویب در ستاد بهبود کیفیت سازمان به استانها ارسال شود
* در جلسات بهبود کیفیت سازمان حداکثر 2 موضوع اولویت دار سازمانی و استانی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد
ارسال دیدگاه