اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی در سازمان برگزار شد
تهران (پانا) - اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی در سازمان به ریاست پرویز کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی برای ارائه خلاصه گزارش عملکرد گروههای بهبود کیفیت استانها در سال ۱۳۹۸ همچنین اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهادات ارائه شده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، در ابتدای این جلسه نامجو منش مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی گزارش عملکرد یک ساله استانها در زمینه بهبود کیفیت، دستاوردها، چالشها و پیشنهادات برای کارآمد کردن هر چه بیشتر بهبود کیفیت در سازمان ارائه کرد. همچنین هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ضرورت بهبود کیفیت، راهکارهای عملیاتی و نقش ستاد سازمانی بیان کردند؛ احمد خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان نکته نظرات خود را برای اعضا جلسه به شرح زیر ارائه کرد:
*گروه بهبود کیفیت جایگاه صنفی نیست بلکه سازمانی است
* اگر ستاد بهبود کیفیت خوب و برنامه ریزی شده عمل کند، همه فعالیتهای حوزه سوادآموزی پیش برنده خواهد بود
* باید سیاستها و رهنمودهای سال ۹۹ برای حوزه بهبود کیفیت استانها و شهرستانها تدوین و ابلاغ شود
* نگاه به فعالیتهای بهبود کیفیت ایجابی باشد
* ستاد بهبود کیفیت، ستاد امتحانات و مراکز یادگیری محلی باید نگاه منظومهای داشته باشند و از هم جداگانه و تفکیکی دیده نشوند
در پایان کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی به عنوان رئیس ستاد بهبود کیفیت سازمان نسبت به جمع بندی نهایی، موارد ذیل را به عنوان مصوبات جلسه اعلام کرد:
* اقدامات نوآورانه و خلاقانه بهبود کیفیت آموزشی استانها در پایان هر فصل از استانها دریافت و با نام استان به سایر استان ارسال شود
* پیشنهاد به کارگیری آموزش دهنده مجرب بجای مسئول سوادآموزی با رعایت سایر مقررات
* جزوه آموزشی با کیفیت، تهیه و در اختیار ستاد بهبود کیفیت استان قرار گیرد
* کتاب راهنمای عمل در حد نیاز چاپ و در اختیار استانها قرار گیرد
* ستاد بهبود کیفیت سازمان در هر فصل یک جلسه داشته باشد. (با توجه به شرایط موجود تا پایان شهریور هر ۴۵ روز یک جلسه تشکیل شود.)
* دبیرخانه ستاد بهبود کیفیت شرح وظایف برای هر یک از مدیریتها را مشخص و مصوبات از مدیریتها پیگیری شود
* در اختیار گذاشتن اطلاعات سوادآموزان با مشخصات کامل به آموزش دهندگان برای تحت پوشش بردن آنها خلاف بخشنامه معاون امور آموزشی است
* ارائه راهکارهایی که باعث بهبود شرایط سوادآموزی و ارائه خدمات آموزشی بهتر به سوادآموزان از سوی دبیرخانه ستاد از استانها دریافت و به سایر استانها با شرایط مشابه ارسال شود
* مباحث مطرح شده باید واقع گرایانه و نقادانه باشد و به صورت صنفی برخورد نشود
* سیاستها و رهنمودهای ملی و کشوری تهیه و پس از تصویب در ستاد بهبود کیفیت سازمان به استانها ارسال شود
* در جلسات بهبود کیفیت سازمان حداکثر ۲ موضوع اولویت دار سازمانی و استانی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد
ارسال دیدگاه