در نشست مشترک با مدیران استارت آپهای آموزشی؛
وزیر آموزش و پرورش: با توسعه شبکه «شاد» تدریس معلمان را در معرض داوری و بهرهمندی قرار میدهیم
یکی دیگر از برنامههای احتمالی در گسترش شبکه «شاد» ایجاد صفحه شخصی برای هر دانشآموز است
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز خود با مدیران استارتآپهای آموزشی با اشاره به ایدههای توسعه شبکه شاد از اهمیت ایجاد امکانی برای اشتراک تدریس معلمان سخن گفت که میتواند منجر به شناسایی تدریسهای برتر شود.
نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیسجمهور با مدیران استارت آپهای آموزشی صبح امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: «آموزش و پرورش یک مجموعه بزرگ و آینده ساز است، هیچ پایداری در تحول اتفاق نمیفتد مگر آنکه عرصه یادگیری پایدار باشد. نقطه عزیمت هرتحولی آموزش و پرورش است زیرا جریان یادگیری را هدایت میکند. ما انسانها را در بهترین دوره زندگی، مناسبترین شرایط یادگیری و در قالب یک برنامه منظم، مستمر و قابل ارزیابی در اختیار داریم.»
کرونا عادتهای مستحکم شده و منجمد را به هم ریخت
وی با اشاره به ویروس کرونا گفت: «کرونا به ما فرصت یک انتخاب داد و عادتهای مستحکم شده و منجمد را به هم ریخت. نظام تعلیم و تربیت هر ۱۰ سال یک خیز برای تحول برداشته است. مطالعهای گذرا روی تحولات و موضوع تحول که در دستورکار قرار گرفته نشان میدهد این تحولات عمق کافی را پیدا نکردهاند. شرایط فعلی این فرصت را به ما میدهد که تحولات را با عمق بیشتر و با توجه به اقتضائاتی که دارد رقم بزنیم.»
حاجی میرزایی آموزش و پرورش را دستگاهی پهن پیکر دانست که باید نقش تنظیم گر را ایفا و میدان را برای عرضه خدمات از سوی بخشهای دیگر باز کند. وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: «ما ناگزیریم برای اینکه تعطیلی مدارس منجر به تعطیلی آموزش نشود اقداماتی انجام دهیم لذا پلتفرمی طراحی کردیم که بیش از ۹۸ درصد مدیران و معلم و بیش از ۷۰ درصد دانشآموزان وارد شبکه شدهاند و تا امروز ۴.۵ میلیارد پیام در آن مبادله شده است. در این شبکه امکان ارتباط زنده در شکل گروههای مختلف وجود دارد که تا یک میلیون گروه میتواند افزایش پیدا کند.»
وی ادامه داد: «گروههایی شامل مناطق مختلف آموزش و پرورش و مدیران مدارس در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه نظری، فنی و حرفهای و کاردانش در شاد حضور دارند که امکان ارتباط زنده میان این موارد وجود دارد که فعلا یکطرفه است. درصدد هستیم ارتباط دوطرفه را برقرار کنیم، همچنین ایجاد امکان ارتباط دانشآموز با دانشآموز را در تعطیلات تابستان در دست بررسی داریم.»
حاجی میرزایی یکی دیگر از برنامههای احتمالی در گسترش شبکه شاد را ایجاد صفحه شخصی برای هر دانشآموز عنوان کرد و گفت: «میخواهیم هر دانشآموز بتواند اطلاعات و دستاوردهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. فعلا درحال بررسی مزایا و معایب این موضوع هستیم که در صورت ایجاد میتواند برای دانشآموز اشتیاق بیشتری برای حضور در شبکه شاد را فراهم کند.»
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برخی مشکلات سخت افزاری موجود در مسیر استفاده از شبکه شاد اشاره کرد و گفت: «در برخی مناطق دسترسی به اینترنت وجود ندارد که با کمک وزارت ارتباطات درحال رفع آن هستیم، برخی افراد هم به گوشی یا ابزار مناسبی برای استفاده از شبکه شاد دسترسی ندارند.»
در صدد این هستیم که مجالی برای معلمان فراهم کنیم تا تدریس خود را در معرض داوری و بهرهمندی دیگران قرار دهند
وی با اشاره به ایدههای گسترش شبکه شاد برای معلمان بیان کرد: «در صدد این هستیم که مجالی برای معلمان فراهم کنیم تا تدریس خود را در معرض داوری و بهرهمندی دیگران قرار دهند و از این طریق امکان شناسایی تدریسهای برتر مهیا شود.»
وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران استارتآپهای آموزشی گفت: «مایلیم بدانیم چطور میتوانیم با همکاری شما این آموزشها را ارتقا بخشیم. در این مسیر ما به عنوان نهاد دولتی با مخاطرات و استانداردهایی مواجه هستیم که میخواهیم بدانیم این استانداردها چگونه برقرار خواهد شد.»
گفتنی است بعد از سخنان وزیر آموزش و پرورش مدیران هریک از استارتآپهای آموزشی به ارائه نظرات خود درباره آموزش آنلاین و روشهای توسعه این آموزشها با کمک فناوریهای نوین پرداختند.
ارسال دیدگاه