هداوند خبر داد
ایجاد پایگاه جامع محتواهای آموزشی و توانبخشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه
۵ استودیو ضبط صدا و فیلمهای آموزشی برای حدود ۴۰ درصد دانشآموزانی که به شبکه شاد متصل نشدند، راهاندازی شده است
تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی از راهاندازی پایگاه جامع محتواهای آموزشی و توانبخشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند گفت: «تاکنون محتوای آموزشی از سوی معلمان در مدرسه، خانه و هر جایی که مناسب میدیدند و به اشکال مختلف انجام میشد اما پویش تولید محتوای آموزشی و توانبخشی را با هدف یکپارچهسازی محتواها و استاندارد کردن همه محتواهایی که معلمان و همکاران توانبخشی در این مدت تولید کردهاند راهاندازی کردیم تا بتوانیم پایگاه جامعی را از محتواهای آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشته باشیم.»
وی افزود: «همچنین با توجه به اینکه قریب به ۴۰ درصد دانشآموزان ما نتوانستهاند از شبکه شاد استفاده کنند تصمیم بر این شد که ۵ استودیو ضبط صدا و فیلمهای آموزشی را با همکاری استانهایی که در این قضیه فعالیتهای خوبی داشتهاند راهاندازی کنیم.»
وی گفت: «در شهر تهران استودیوی اشاره را برای تهیه فیلمهای آموزشی گروه آسیب دیده شنوایی و هم استودیو ضبط صدا را برای تهیه فایلهای صوتی کتب درسی گروه آسیب دیده بینایی داشتیم. در سمنان برای همکاران گروه کم توان ذهنی فیلمهای آموزشی تهیه میشود در خراسان رضوی نیز برای گروه طیف اوتیسم و در خود سازمان مرکزی نیز برای سایر گروههای دانشآموزان استثنایی دنبال تهیه محتواهای استاندارد هستیم.»
هداوند با بیان اینکه از استانهایی که قبلا در فضای مجازی آثار خوبی را تولید کرده بودند خواستیم که این آثار را به سازمان ارسال کنند افزود: «این آثار پس از بررسی کارگروه تخصصی تدریسهای برتر انتخاب و در پایگاه جامع از آنها استفاده میشود و حتی آنها را در سایت سازمان بارگذاری خواهند شد تا دانشآموزانی که دسترسی نداشتهاند از سوی معلمان یا مدیران خود به این فایلها دسترسی پیدا کنند.»
وی افزود: «این محتواها به شکل لوح فشرده یا بسته مکتوب و یا تکالیف دیگر به دانشآموزان به صورت هفتگی با رعایت پروتکلهای بهداشتی تحویل شود. و اولیا هم توجیه شوند تا این دانشآموزان هم از چرخه آموزش جدا نشوند.»
هداوند در خصوص دانشآموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتهاند افزود: «دانشآموزانی که برای دسترسی به شبکه شاد وسایل ارتباطی لازم را ندارند حدود ۳۲ هزار نفر هستند. در حال بررسی هستیم که اگر ممکن باشد با مشارکت خیران، خود سازمان و سایر دستگاهها و نهادهایی که میتوانند کمک کنند اقداماتی را در بلند مدت برای این عزیزان انجام دهیم تا عدالت آموزشی رعایت و دسترسی این دانشآموزان هم به فضای مجازی ایجاد شود.»
ارسال دیدگاه