جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب در دو بخش فرهنگیان و دانشآموزان برگزار میشود
تهران (پانا) - جلسه شیوه برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسهای با هدف برنامهریزی جشنواره عفاف و حجاب ویژه دانشآموزان و فرهنگیان با حضور نمایندگان تشکلهای دانشآموزی در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی امروز ۳۱ فروردین برگزار شد.
در راستای توسعه فرهنگی حجاب و عفاف و بنا به فعالیتهای ذاتی آموزش و پرورش در توسعه این معروف با ارزش از سوی ستاد عفاف و حجاب کشور دبیرخانه ستاد حجاب و عفاف آموزش و پرورش در معاونت پرورشی و فرهنگی و به ویژه اداره کل فرهنگی اردوها و فضاهای پرورشی مستقر شده است.
سال گذشته فعالیتهای چشمگیری در توسعه این امر انجام شده است که به اختصار عبارتند از:
تهیه بسته فرهنگی که ۲۹ برنامه در آن دیده شده بود.
طراحی نمایشگاه حجاب و عفاف در قالب پوستر که هر روز در مدرسه نمایش داده میشد
تهیه نرم افزارهای موبایلی مانند حجاب چرا؟ و تردیدهای من در مورد حجاب و ...
طراحی دوره ضمن خدمت همکاران فرهنگی
طراحی دوره تربیت مدرس حجاب و عفاف برای نمایندگان منتخب استانها که در صورت تصویب انجام خواهد شد.
تجلیل از فعالان عرصه توسعه فرهنگ حجلب و عفاف
اما یکی از برنامههای مهم برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب است که در ابتدا قرار بود فقط برای فرهنگیان برگزار شود اما با تغییراتی در شیوه نامه مقرر شده است که در دو بخش فرهنگیان و دانشآموزان این جشنواره برگزار شود.
دبیرخانه این جشنواره از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران واگذار شده است که در این دبیرخانه تا کنون طراحی پوستر و تهیه شیوه نامه انجام شده است.
بر اساس شیوهنامه جدید، این جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانشآموزان برگزار خواهد شد در بخش فرهنگیان محورهای جشنواره مقاله نویسی و کتاب خوانی است که برای بخش مقاله نویسی فرهنگیان ۶ محور در نظر گرفته شده است و در بخش کتابخوانی کتاب «در و صدف» اثر مهدی شجاعی در نظر گرفته شده است.
در بخش دانشآموزی نیز در هر مقطع ۳ محور در نظر گرفته شده است که یکی از موارد مسابقه کتابخوانی خواهد بود اما در دوره ابتدایی علاوه بر آن قصه گویی و نقاشی برای دوره اول متوسطه، عکاسی و نشریه الکترونیک و برای متوسطه دوم، فیلم کوتاه و مقاله پژوهشی در نظر گرفته شده است.
ارسال دیدگاه