کاظمی تاکید کرد؛
ضرورت تولیدبازیهای رایانهای آموزشی و غیرآموزشی برای دانشآموزان
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که با توجه به شیوع کرونا ضرورت تولیدبازیهای رایانهای آموزشی و غیرآموزشی برای دانشآموزان بیش از هر زمانی دیگری احساس میشود بنابراین باید در زمینه بازیهای رایانهای با روحیه جهادی ورود پیدا کنیم و کار را با سرعت جلو ببریم.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی گفت: در راستای تحقق اهداف کلان وزارت آموزشوپرورش برای ظهور، بروز، آموزش و رشد استعدادهای آیندهسازان ایران اسلامی و بهرهمندی از ظرفیتها، توانمندیها و تخصصهای سایر دستگاهها مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تفاهمنامهای بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای همکاری مشترک در راستای توسعه و حمایت از بازیها و بازیسازان ایرانی و اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی بین دانشآموزان برای ساماندهی فعالیتهای فراغتی، فرهنگی و آموزشی نسل جوان منعقد شده است.
وی افزود: هدف از این تفاهمنامه آموزش مربیان در تمامی نقاط کشور، تدوین سرفصلهای آموزشی مناسب، تولید بستههای آموزشی، تدوین استانداردهای جشنواره و باشگاه بازیسازان، ارائه برنامه، تشکیل و سازماندهی محتوای بازیهای رایانهای، صدور گواهینامه پایان دوره، آموزشهای بازی سازی در مدارس و کانونهای فرهنگی تربیتی و کمک به استقرار باشگاه بازیسازان است که برای اجرایی و عملیاتی شدن تفاهمنامه کارگروه تفاهمنامه تشکیل و جلسات متعددی برگزار شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شده است و دانشآموزان در قرنطینه خانگی به سر میبرند بنابراین ضرورت آموزش و ارائه تولیدات مفید بیشتر هر زمانی احساس میشود.
وی ادامه داد: باید در زمینه بازی های رایانه ای با روحیه جهادی ورود پیدا کنیم و کار را با سرعت جلو ببریم و بازی های آموزشی و غیر آموزشی با استفاده از توان داخلی تولید و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
کاظمی اشاره کرد: در همین راستا راهاندازی باشگاه بازیسازان فردا در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح شهر تهران برای سیاستگذاری، برنامهریزی و تقویت انجمن بازیهای رایانهای کانونهای فرهنگی تربیتی و شناسایی دانشآموزان بازی ساز در مدارس از عمده اقدامات این تفاهمنامه است.
ارسال دیدگاه