سیاستهای دوازدگانه آموزش وپرورش استثنایی تبیین شد
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد همکاران درمدارس در وضعیت بحران کرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی مدرسه را به خانه دانشآموزان بردند و وقفه ای در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه ایجاد نشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی تاکید کرد: باید فرصتی را که ایجاد شده ادامه دهیم و آموزشهای مجازی به عنوان آموزشهای مکمل ادامه یابد.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، نظام برنامه ریزی باید منتج به اجرای برنامه و بهبود عملکرد شود، به عبارتی، طرح برنامه مطلوب، اجرای مطلوب وارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملکرد و رویهها میشود.
او گفت: سه بسته تحولی در سازمان تدوین شده است که مشتمل بر مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی ونظام برنامه ریزی مشارکت محور است.
حسینی افزود: دومورد از برنامههای تحولی در شورای معاونان وزارتخانه مصوب و برنامه نظام مشارکت محور نیز به زودی ارائه خواهد شد. برنامههای سازمان تا ۲۰ فروردین نهایی میشود و با استقرار نظام جامع برنامه ریزی، به استانها ومدارس تسری خواهد یافت.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشو افزود: در راستای نظام برنامه ریزی ده کاربرگ، ۴ برنامه و۱۸ فعالیت تعریف شده است که باید با پایش و ارزیابی مستمر این برنامه ها اجرایی شوند.
او با تاکید بر سیاستهای ۱۲گانه سازمان گفت که در این برنامههای تحولی نوآوری، نیاز سازمان و آموزش وپرورش دانشآموزان با نیاز ویژه مدنظر قرار گرفته است.
حسینی، توسعه وتثبت وتعمیق عدالت آموزشی، توسعه رویکردهای فراگیر سازی آموزش وپرورش دانشآموزان با نیازهای ویژه، مناسب سازی آموزش وپرورش دانشآموزان با نیاز ویژه، توسعه مشارکت و ارتباطات در ابعاد درون وبرون سازمانی در سطوح منطقه ای، ملی وبین المللی، جامعه پذیری واجتماعی شدن سازمان آموزش وپرورش استثنایی، روانسازی خدمات و فعالیتها با استفاده از فناوری نوین و اطلاعاتی به منظور تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط سازمان در ابعاد آموزش وپرورش، ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزههای جذب، نگهداشت، سازماندهی، سنجش وارتقای کیفیت منابع انسانی، استفاده از فناوریهای نوین اطلاعاتی ودیجیتالی درتحقق اهداف سازمانی، کاهش تمرکز سازمانی وتفویض اختیار در سطوح استانی، منطقه ای به ویژه مدرسه محور، نگاه دانش بینان و پژوهش محور به برنامه ریزیها درنظام تصمیم گیری وتوسعه آموزشهای فنی وحرفه ای را راهبرد های ۱۲گانه سازمان برشمرد.
ارسال دیدگاه