ورود دانشآموزان نخبه به فرایند تالیف کتابهای درسی
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش بر بهره بردن و استفاده از دانشآموزان نخبه براى ساماندهى و تالیف کتابهاى درسى تاکید کرد.
![ورود دانشآموزان نخبه به فرایند تالیف کتابهای درسی](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZmM4MTU1zFKR/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHt9jvQdKZz-AsAIKXaKdntA,,/ZmM4MTU1zFKR.jpg)
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، حجتالاسلام علی ذوعلم با تأکید بر اینکه این اقدام در جهت جامعتر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتابهای درسی انجام مىشود، گفت: «در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشهورزی مخصوص دانشآموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهرهبردار نهایی کتابهای درسی برگزار میشود؛ در همین راستا باید دانشآموزان را در سازماندهی محتوا و اولویتها دخیل کرده و از آنها استفاده کنیم؛ به خصوص دانشآموزان نخبه و فعال در تشکلهای دانشآموزی مثل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، بسیج دانشآموزی یا سازمان دانشآموزی که از تأمل عمیقتری برخوردارند.»
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «ما باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهشها، تالیف کتابهای درسی و تولید بستههای یادگیری بپردازیم. بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری، شکلدهی به شورای راهبردی حوزههای تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک میکند فرآیندها کاملتر شود؛ راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانشآموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف و در نهایت خروجی این سازمان تاثیرگذار، عمیقتر، باکیفیتتر و متقنتر شود.»
ارسال دیدگاه