معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تشریح کرد؛
مهمترین اقدامات آموزش و پرورش برای بهینهسازی اوقات فراغت دانشآموزان
کاظمی: اقدامات آموزش و پرورش برای مدیریت پبامدهای روانی اجتماعی ویروس کرونا به زودی به ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ میشود
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مهمترین اقدامات این معاونت در بهینهسازی اوقات فراغت دانشآموزان در ایام تعطیلات به علت پیشگیری از شیوع کرونا را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرروش، علیرضا کاظمی در این باره گفت: «با وجود تعطیلی مدارس و تعطیلشدن همه فعالیتهای پرورشی و آموزشی به علت شیوع کرونا ویروس در کشور، اما با توجه به رسالت معاونت پرورشی و فرهنگی که بهینهسازی اوقات فراغت دانشآموزان در کنار آموزش عمومی است، در این ایام نیز که مدارس و آموزش رسمی تعطیل شده است، معاونت پرورشی و فرهنگی برای این ایام برنامهریزیهای مناسبی از قبل انجام داده است تا با استفاده از فضای مجازی و ظرفیتهای صدا و سیما به رسالت خود در این روزهای سخت نیز ادامه بدهد.»
تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه قرآنی نصر تا ۳۰ فروردین
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «از جمله این فعالیتها مسابقه بزرگ قرآنی نصر است؛ این مسابقه به همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و با هدف غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان و خانوادههای آنان در ایام تعطیلی به علت پیشگیری از شیوع کرونا و در بستر فضای مجازی طراحی و اجرا شده است که با استقبال چشمگیر خانوادهها و دانشآموزان همراه شده است و به همین علت تا ۳۰ فروردین ارسال آثار تمدید شده است.»
او افزود: «تاکنون آثار زیادی به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده است و پیشبینی میشود که با توجه به تمدید مهلت شرکت در مسابقه، تعداد آثار دریافتی چند برابر شود. این مسابقه در رشتههای تلاوت تقلیدی، اذان، خطبهخوانی، خوانش و نمایش قصههای معصومین علیهم السلام، صحیح خوانی نماز، حفظ جز ۳۰ قرآن کریم، بازیهای قرآنی، مجریگری محافل قرآنی، مکبری نماز و دعاخوانی برگزار میشود.»
کاظمی گفت: «از دیگر فعالیتها میتوان به مسابقه رادیویی دانایی توانایی اشاره کرد که با همکاری رادیو نمایش برگزار شد و هر روز راس ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰ کتاب «جام جهانی در جوادیه» که منتخب جشنواره دانایی توانایی آموزش و پرورش است به وسیله آقای میرطاهر مظلومی خوانده میشد و در انتهای برنامه هر روز سوالی طرح میشد که دانشآموزان با ثبتنام در سامانه این برنامه میتوانستند پاسخ صحیح را وارد کنند. این برنامه در ۱۴ قسمت تهیه شده بود که از روز دوم تا ۱۵ فروردین پخش شد.»
معاون وزیر آموزش و پرروش افزود: «کانونهای فرهنگی تربیتی از جمله مکانهایی هستند که بار آموزشهای تربیتی دانشآموزان در خارج از فضای مدرسه را دارند و یکی از محیطهای یادگیری نظام تعلیم و تربیت هستند که سالانه به ۴ میلیون دانشآموز خدمات هنری، فرهنگی و مهارتی و ... ارائه میدهند.»
تهیه و توزیع رایگان بیش از ۱۱۰هزار ماسک توسط دانشآموزان
او ادامه داد: «دانشآموزان عضو انجمنهای ۲۲گانه کانونهای فرهنگی تربیتی در کنار مدیران، کارشناسان و مربیان عزیز و زحمتکش با احساس مسئولیت علیرغم تعطیلی مراکز آموزشی و پرورشی با رعایت پروتکل وزارت بهداشت و ضوابط و مقررات بهداشتی در کانونها حضور پیدا کرده و به این کار انساندوستانه و خیرخواهانه اقدام کردهاند و بیش از ۱۱۰هزار ماسک تهیه و به صورت رایگان در بین مردم توزیع شده است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به اقداماتی برای مدیریت پیامدهای روانی اجتماعی ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: «این اقدامات به ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.»
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش بسیج و بهکارگیری تمامی ظرفیتهای ادارات آموزش و پرورش استانهای کشور در حوزه مشاوره، هستهها و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی جهت ارایه خدمات تخصصی و مشاورهای به دانشآموزان و اولیای آنان؛ تهیه و تدوین راهنمای مداخلات مشاورهای و روان شناختی در هنگام مواجهه با پیامدهای روان شناختی بیماری کرونا (ویژه مشاوران)؛ تهیه راهنمای آموزشی و مهارتی روانشناختی ویژه دانشآموزان، معلمان و کارکنان مدارس برای افزایش تابآوری روانی اجتماعی و مدیریت استرس در مقابل پاندمی کرونا؛ تهیه دستورالعمل راهنمای اجرایی مدارس برای مدیریت مداخلات روانی اجتماعی در پاندمی کرونا؛ راهاندازی صدای مشاور در ۷۵۰ مرکز و هسته مشاوره کشور و حضور مشاوران و روانشناسان زبده و مجرب آموزش و پرورش در شبکههای مختلف صدا و سیما و رسانههای گروهی و مجازی بخصوص دو هفته اخیر از جمله این اقدامات است.
ارسال دیدگاه