در نشست ویدئو کنفرانسی با مسئولان روابط عمومی ادارات‌کل استان‌ها مطرح شد

رخشانی مهر: روابط عمومی‌ها از اجزای اصلی اجرای برنامه‌های تحولی سازمان هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه ویدئو کنفرانسی با مسئولان روابط عمومی ادارات کل استانی با تأکید بر اهمیت کار روابط عمومی‌ها، آن را جز اجزای اصلی محقق شدن برنامه‌های تحولی سازمان دانست و گفت همکاری این بخش مهم برای توسعه مشارکت‌های مردمی بسیار حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی مهر: روابط عمومی‌ها از اجزای اصلی اجرای برنامه‌های تحولی سازمان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان در سال 99 را از طریق برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی با مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های کشور تبیین و تشیرح کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌هایی که سازمان در سال 99 خواهد داشت، گفت: در این برنامه‌ها، یکی از اجزای اصلی تحقق برنامه‌ها و اهداف، روابط عمومی‌های ادارات کل استانی هستند که در اجرا، کمک حال سایر بخش‌ها خواهند بود.

او با اشاره به اتفاقات خوب و بد و فراز و فرود‌های سال ۹۸، آن را سالی با ویژگی‌های خاص عنوان کرد و گفت: علی‌رغم اتفاقات ناگواری که در سال ۹۸ افتاد، مهم‌ترین ویژگی آن این بود که توانستیم به کمک هم، با تبدیل "تهدیدها" به "فرصت‌ها" ظرفیت‌های و توانمندی‌های سازمان را هر چه بیشتر معرفی کرده و نظر دستگاه‌های اثرگذار را برای توجه به فضاهای آموزشی جلب کنیم.

«هوشمندی» و «تدبر» برای تبیین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده

رخشانی‌مهر ادامه داد: به همین نسبت که کارآمدی و توانمندی سازمان چشمگیر شده است، انتظارات نیز از این مجموعه بالاتر رفته است و مجموعه دستگاه‌های اثرگذار همچون سازمان برنامه و بودجه به نوعی سعی کردند با افزایش اعتبارات در بودجه سال 99 قدردانی خود را از این مجموعه ابراز کنند. رشد چشمگیر اعتبارات این سازمان نسبت به دو سال گذشته می‌طلبد که به همان نسبت کارهای بزرگ انجام شود و در بیان این اقدامات بزرگ، نقش روابط عمومی‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال 99 دو برنامه از برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش، مربوط به سازمان نوسازی مدارس است، اشاره کرد: برای تحقق هر دو برنامه، همدلی و همکاری حوزه روابط عمومی ادارات کل استان‌ها را نیازمندیم و انتظار داریم مسئولان روابط عمومی با «هوشمندی و تدبر» این موضوعات را در فضای رسانه‌ای تبیین کنند و نهایت تلاش خود را برای بیان واقعیت‌ها و اقدامات و دستاوردهای بزرگ به کار گیرند.

او با اشاره به نقش ظریف و مهم رسانه‌ها در شکل‌دهی به افکار عمومی تاکید کرد: همه ما باید از دستاوردها و موفقیت‌هایی را که با تلاش فراوان و کوشش خستگی‌ناپذیر مجموعه کارکنان به دست آمده مراقبت کنیم و اجازه ندهیم به کوچکترین اتفاق و بهانه، چهره موجه سازمان خدشه‌دار شده و به اعتماد کسب شده در بین خیرین و آحاد مردم آسیبی وارد شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه آثار اخبار منفی در فضای مجازی قابل جبران نیست و تا مدت‌ها اثراتش باقی می‌ماند، گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم اخبار منفی و گاهاً دروغ که برخی برای جلب توجه و یا سوق اعتبارات به منطقه‌ای خاص منتشر می‌کنند، موجب دلسردی ذینفعان عرصه تعلیم و تربیت و تلاشگران حوزه عمرانی شود.

او اشاره کرد: شایسته نیست دستاوردهای ارزنده 40 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی که رشد سرانه فضاهای آموزشی از 1/5 به 5/2 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز، توسعه فضاهای ایمن و مقاوم با معماری مناسب، جلب مشارکت خیرین و افزایش کمک‌های نیکوکاران به واسطه جلب اعتماد آنان، با انتشار یک کلیپ و یا یک خبر از اتفاق کوچک در نقطه‌ای از کشور، دستاویز رسانه‌های معاند شود و بخواهند دستاوردهای ارزشمند این حوزه را مورد حملات ناجوانمردانه رسانه‌ای قرار دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افزایش اعتبارات استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس از 200 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان در سال 99 اتفاق بزرگی است و با جذب این اعتبارات و استانداردسازی 50 هزار کلاس طی یک سال بود که وزارت نفت نیز ترغیب می‌شود برای استانداردسازی 100 هزار کلاس درس در کشور مشارکت کند.

شناسایی نقاط ضعف و قوت، با رصد فضای رسانه‌ای

رخشانی‌مهر افزود: انتظار دارم مسئولان روابط عمومی ادارات کل‌ استان‌ها با رصد دقیق و به موقع اخبار و فضای رسانه‌ای استان متبوع خود، نقاط ضعف و قوت اداره‌کل را شناسایی و به مدیران انتقال دهند و در جلب اعتماد و سوق افکار عمومی نسبت به عملکرد در حوزه فضاهای آموزشی، موفق عمل کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین به لزوم برخورداری روابط عمومی‌ها از تجهیزات و امکانات بروز تاکید و اعلام کرد: بخشی از فعالیت‌های این حوزه منوط به بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات بروز است که در این زمینه بستر لازم را فراهم کرده‌ایم. اما بخش مهمی از آن نیز منوط به بالا بردن سطح علمی و توانمندی تخصصی مسئولان روابط عمومی است که باید آموزش‌های لازم را ببینند و البته مدیران استان‌ها با نگاه تخصصی به این بخش، با استفاده از افراد توانمند و با تجربه موجب رشد و تعالی سازمانی را فراهم آورند.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه همواره نگاهی جهادی در عرصه مقدس مدرسه‌سازی حاکم بوده است، ادامه داد: «مدرسه‌سازی» مستقیماً با «بهبود زندگی انسان‌ها» ارتباط دارد و کار ما هم به نوعی حفظ و بهبود زندگی بشر است و باید از این فرصت داده شده نهایت استفاده را داشته باشیم تا در زندگی و سرنوشت آینده‌سازانمان اثرگذار باشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان سخنان خود افزود: من بیشتر از هر چیز به این اعتقاد دارم؛ تعهد ما به مبارزه با بی‌سوادی، رهایی از رنج و فقر است و این دلیل نیکوکارانه‌ایست؛ دلیلی که الهام‌بخش افرادی است که رویای انجام کارهای بزرگ را در سر دارند و این یک دلیل بی انتهاست. ساخت فضاهای آموزشی ایمن و مناسب برای آینده‌سازان میهنمان برایمان یک انگیزه مهم باشد و رویایمان انجام کارهای بزرگ برای میهن.

تفکیک مسئولان روابط عمومی و مشارکت‌های مردمی در ادارت کل استان‌ها

سید مهدی حسینی‌نیا مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کار حوزه روابط عمومی‌ گفت: طی بخش‌نامه‌ای که به زودی ابلاغ می‌شود، در ادارات کلی که مسئول روابط عمومی و توسعه مشارکت‌ها مشترک است باید تفکیک شوند. چرا که هر دو حوزه از اهمیت خاصی برخوردارند و با توجه به حجم بالایی از فعالیت‌های پیش رو در سال جاری هر کدام از این بخش‌ها دارند باید با حفظ استقلال و کار تخصصی، تکمیل‌کننده هم باشند.

او با اشاره به رشد شبکه‌های اجتماعی و بیان اهمیت و تاثیرگذاری فضای مجازی، تبلیغات موفق و درست رسانه‌ای را برای ارائه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: تا زمانی که تأثیر اقدامات و فعالیت‌های ما به رسانه‌ها تبیین نشود، نمی‌توانیم افکار عمومی را با خود همراه کنیم و تا زمانی که افکار عمومی را نتوانیم با مجموعه همراه کنیم، موفقیتی در زمینه توسعه مشارکت‌های مردمی که جزو اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان است، حاصل نمی‌شود.

حسینی‌نیا از روابط عمومی ادارات کل استان‌ها خواست برنامه‌ها و طرح‌های قابل اجرای خود را مطابق با سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان برای 6 ماه و یک‌سال آینده ارائه دهند تا از بین این برنامه‌ها و طرح‌ها حداقل 2 کار ارزشمند و بزرگ از هر استان تا پایان سال اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار