حسینی خبر داد:
ارائه بیش از ۱۶۴ هزار ساعت آموزش برای دانشآموزان با نیازهای ویژه در ایام تعطیلی مدارس
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد ۱۶۴ هزار و ۳۸۴ ساعت خدمات آموزشی، پرورشی، توان بخشی و مشاوره ای برای ۷ طیف دانشآموز با نیاز ویژه از طریق فضای مجازی، آموزشهای منزل محور و آموزش فرد به فرد در ایام تعطیلی مدارس ارائه شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه ریزی ویروس کرونا و آموزشهای مجازی گفت: این میزان ساعت خدمات برای ۷ طیف دانشآموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و دانشآموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استانهای کشور در بیش از ۲ هزار و ۳۴ مدرسه اجرا شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش به دانشآموزان با نیاز های ویژه مشغول هستند افزود: ۹ هزار و ۹۳۰ گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزشهای راه دور و مجازی از طریق این گروهها به دانشآموزان داده میشود.
او افزود: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استانها و ستاد راه اندازی شده است و برخی کلاسها از طریق این سامانه اجرا میشود.
حسینی با بیان اینکه ۱۱۷ هزار و ۵۸۳ دانشآموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهره مند شده اند افزود: ۷۳ هزار و ۵۶۶ دانشآموز با نیاز ویژه و در ۷ طیف و ۴۴ هزار و ۱۷ دانشآموز طرح تلفیقی فراگیر در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزشها استفاده کرده اند.
او اشاره کرد: شبکه ای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.
حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیتهای آموزشی، پرورشی، توان بخشی، بهداشتی و مشاوره ای در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است افزود: این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیتهای مدارس استثنایی کشور رصد میشود.
معاون وزیر با تاکید بر تولید لوح های آموزشی برای تمامی گروههای هدف افزود: در سازمان لوحهای آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استانها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانشآموزان و مدارس قرار گیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود گفت: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانهها، روزنامهها، خبرگزاریها و صدا سیما میتواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود.
ارسال دیدگاه