عملکرد یک‌ساله معاونت ابتدایی؛ از جذب ۳۶هزار کودک تارک و بازمانده تا پوشش ۷۴درصدی پیش‌دبستانی

با استفاده از روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی تربیتی در سال تحصیل جاری ۲ هزار و ۳۲ نفر از دانش‌آموزان عشایری بازمانده از تحصیل، جذب شده‌اند

تهران (پانا) - معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گزارشی از مهمترین عملکردهای این معاونت در سال ۹۸ منتشر کرد که طبق این گزارش در سال تحصیلی جاری ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد یک‌ساله معاونت ابتدایی؛ از جذب 36هزار کودک تارک و بازمانده تا پوشش 74درصدی پیش‌دبستانی

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، معاونت آموزش ابتدایی گزارش عملکرد یک‌ ساله این معاونت را در سه محور آمار فعالیت‌های انجام‌شده، فعالیت‌های شاخص و موفقیت‌های ملی و بین‌المللی منتشر کرده است.

طبق این گزارش در حوزه توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، آماری چون افزایش شاخص نرخ ثبت‌نام خالص دوره ابتدایی به ۹۸.۱۸ درصد، جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان تارک و بازمانده از تحصیل و جذب و آموزش ۳۴۵ هزار و ۴۱ نفر از اتباع خارجی در دوره ابتدایی از مهمترین فعالیت‌های معاونت ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بوده است.

همچنین در حوزه ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، فعالیت‌های چون اجرای فعالیت درس‌پژوهی برای ۳۲ درصد از معلمان دوره ابتدایی، توانمندسازی معلمان در ۲۳ هزار و ۵۵۹ کلاس در راستای اجرای مطلوب برنامه درسی قرآن و راهبری معلمان در اجرای تلفیق برنامه آموزش آداب و مهارت‌های زندگی و تکالیف مهارت‌محور در ۲۷۷ هزار و ۳۳۳ کلاس درس به عنوان مهترین دستاوردها عنوان شده است.

براساس گزارش معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مشارکت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز با اجرای فعالیت‌های پروژه‌های علمی دانش‌آموزان، اجرای فعالیت تکالیف‌محور به‌منظور ارتقای مهارت‌های موردنیاز فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، اجرای فعالیت عید و داستان با مشارکت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز، یادگیری مادام‌العمر و توسعه یادگیری به فعالیت‌های خارج از کلاس درس در ۵۲ هزار کلاس درس و استقرار اتاق‌های بازی و یادگیری در مدارس و مراکز پیش‌دبستانی در هزار مدرسه مهترین عملکرد این معاونت در حوزه ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی بوده است.

در زمینه ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی هم فعالیت‌هایی چون اجرای طرح تدبیر در ۲۸ هزار و ۷۵۰ مدرسه و اجرای طرح کارآمد در ۱۷۶ مدرسه و همچنین ارتقای کیفیت آموزش در کلاس‌های چندپایه روستایی، عشایری و مرزی با به‌کارگیری ۲ هزار و ۸۷۸ راهبران آموزشی تربیتی انجام و اجرا شده است.

در حوزه توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی تربیتی اما با استفاده از این روش‌ها نرخ پوشش در دوره پیش‌دبستانی به ۷۴.۲ درصد رسیده و ۲ هزار و ۳۲ نفر از دانش‌آموزان عشایری بازمانده از تحصیل، جذب شده‌اند.

افزایش انسداد مبادی بی‌سوادی و کاهش میزان افت تحصیلی و تکرار پایه مناطق لازم‌التوجه، افزایش جذب نوآموزان مناطق نابرخوردار دوزبانه، روستایی، عشایری و حاشیه شهرها و جذب حداکثری و رایگان نوآموزان مناطق محروم و صعب‌العبور از موفقیت‌های ملی و بین‌المللی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار