محمدزاده: باید سوادآموزی را مدرسه محور کنیم
تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد که باید سوادآموزی را مدرسه محور و از ظرفیت مدیران مدارس، معلمان، آموزگاران و انجمن اولیاء به نحو شایسته استفاده کنیم تا مدرسه مرکز ثقل فعالیت سوادآموزی باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا به خصوص شهدای سالروز حماسه مردم آمل، گفت: «برنامه سه سطحی استانهای پایین میانگین از لحاظ شاخص باسوادی از جمله برنامههای استانی تا سطح مناطق است که در ذیل سند ریشه کنی بی سوادی سازمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف شده است و همه ما باید تلاش کنیم این برنامه با مشارکت حداکثری همکاران استانی و شهرستانی و با دقت هر چه بیشتر تهیه و از سال ۱۳۹۹ اجرایی شود و تمامی برنامههای استانه چه برنامه عمل یکساله و چه برنامه شتاب بخشی باید در ذیل این برنامه قرار گیرد.
محمدزاده گفت: «در بخش خرید خدمات فکر میکنم خوب عمل نشد و موفقیتهای کمی حاصل شد لازم است طرح نو و جایگزین با مطالعه و آسیب شناسی تهیه و ارایه کنیم و به نظر میرسد پیگیری کار آموزش دهنده بیشترین وقت سازمان را گرفته است و باید در این زمینه تدبیر شود.»
معاون وزیر و رئیس سازمان در ادامه صحبتهای خود گفت: «باید ما سوادآموزی را مدرسه محور و از ظرفیت مدیران مدارس، معلمان، آموزگاران و انجمن اولیاء به نحو شایسته استفاده کنیم و مدرسه مرکز ثقل فعالیت سوادآموزی باشد و در این خصوص روشهای جدید در حوزه آموزش بررسی و ارایه شود.»
محمد زاده عنوان کرد: «درصد باسوادی در گروه مخاطبان سوادآموزی به ۹۶% رسیده است و فعالیت در این گروه سنی خیلی سخت شده است لازم است با اجرای طرح های نو و جدید بتوانیم باقی مانده بی سوادان این گروه سنی را به نتیجه برسانیم لذا همه ما وظیفه داریم سوادآموزی را به سمت مدرسه ببریم و از ظرفیت آموزش و پرورش در راستای پیشبرد و اهداف سازمانی به نحو موثر استفاده کنیم. من مطمئن هستم در سرشماری ۱۴۰۰ شاخص سواد در گروه هدف بهتر خواهد شد چون علاوه بر سوادآموزی خروجی بی سواد از ورودی آن بیشتر است و فکر میکنم با توجه به شواهد بدست آمده حدود یک میلیون بی سواد واقعی در پایگاه سواد آموزی داریم لذا اولویت اول بنده آموزش بی سوادان واولوبت دوم تکمیل و تحکیم سوادو اولویت سوم مهارت آموزش از طریق مراکز یاد گیری محل است.»
ارسال دیدگاه