مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

برگزاری کلاس‌های آموزشی محیط زیست در مقطع ابتدایی تاثیرگذارتر و مفیدتر است

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی علاوه بر تاثیرگذاری در دوره ابتدایی، شاخص‌های زیست‌محیطی و بهداشتی را نیز به دنبال دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های آموزشی محیط زیست در مقطع ابتدایی تاثیرگذارتر و مفیدتر است

حسن قاسم‌‌پور در دوره توانمندسازی مدیران مدارس دوره ابتدایی که در دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مدیران واحدهای آموزشی نواحی 1 و 2 اردبیل و مناطق همجوار این استان برگزارشد با اشاره به نقش مدیران مدارس ابتدایی در مدارس سبز، گفت: انتظار می‌رود مدارس ابتدایی، مسائل زیست‌محیطی اعم از مصرف کاغذ، انرژی، فضای سبز و مدیریت پسماند را به دانش‌آموزان آموزش دهند تا دانش‌آموزان بتوانند به عنوان فعالان حفظ محیط زیست در حفظ محیط زیست، موثر واقع شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه محیط زیست، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مقطع ابتدایی، تأثیرگذارتر و مفیدتر است و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی و بهداشتی را به دنبال دارد.

اکبر دهقانی‌نیا، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گفت: طرح توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی به‌صورت آزمایشی در 5 منطقه کشور به‌صورت همزمان برگزار می‌شود و در صورت استقبال از سال آینده در تمام استان‌‌های کشور اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم، دانش‌آموزان، اولیا، مدیران، جامعه بزرگ فرهنگیان و افراد جامعه باید به اهمیت محیط زیست واقف شده و این موضوع علاوه بر کتاب‌های درسی باید جزو برنامه‌‌های مستمر مدارس باشد.

در ادامه این جلسه، تعدادی از اساتید دانشگاه به بیان مطالبی در خصوص روش‌های مدیریت مصرف انرژی در مدارس و همچنین وضعیت شاخص‌های محیط زیست پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار