مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
تعداد دانش آموزان آذربایجان غربی از مرز 600 هزار نفر عبور می کند
ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان در بازدید از فرآیند ثبت نام مدارس در شهرستان ارومیه گفت: پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان آذربایجان غربی از مرز 600 هزار نفر عبور کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با همراهی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان صبح امروز از فرآیند ثبت نام در مدارس شهرستان ارومیه بازدید کرد.
ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل اجرایی مدارس تاکید کرد: باید از دریافت هرگونه هزینه اضافی و غیرمصوب در فرایند ثبت نام دانش آموزان خودداری شود.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاسهای فوق برنامه و توزیع مجلات رشد و پیوند امری اختیاری است و نباید هزینه آنها به اولیا دانش اموزان تحمیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مدارس باید اولویت خود را کیفیت آموزشی و توجه به امور تربیتی دانش آموزان قرار دهند
وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط در بین معلمان و دانش آموزان امر کلیدی در فرایند آموزش است؛ افزود: باید امنیت روانی کلاس درس تأمین گردد تا معلم با عشق و علاقه در کلاس درس حضور یابد.
محمدی گفت: سال تحصیلی گذشته بیش از ۵۹۳هزار دانش اموزان در مدارس استان ثبت نام کردند و پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان استان در سالتحصیلی آینده از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کند.
«جلیل بیگ وردی» رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس استان با هدف تامین و رعایت حقوق والدین و دانش اموزان در فرآیند ثبت نام سالتحصیلی ۹۸-۹۹ با مسئولیت مستقیم مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و سازماندهی جهت نظارت و بازرسی از فرآیند ثبت نام، بکارگیری سازوکارهای تسهیل و تضمین کننده اجرای صحیح قوانین و مقررات ثبت نام، بکارگیری روشهای کنترلی مناسب برای ممنوعیت اخذ وجه در فصل ثبت نام مدارس، شناسایی و رفع نارسائی و مشکلات فرا روی دانش آموزان و مدارس ماموریت این ستاد می باشد.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص حق و حقوق اولیا و دانش آموزان گفت: سازماندهی گروههای نظارت و بازرسی جهت بازدید از فرآیند ثبت نام در مدارس در دستور کار قرار دارد.
ارسال دیدگاه