روابط عمومی امروز باید به سمت هوشمندی سوق یابد

ارومیه(پانا)-رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گفت: روابط عمومی امروز باید به سمت هوشمندی سوق یابند.

کد مطلب: ۹۲۳۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی امروز باید به سمت هوشمندی سوق یابد

کارشناسان روابط عمومی مناطق ۲۴گانه آموزش و پرورش استان صبح امروز با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان و فرماندار شهرستان اشنویه در محل سالن فرمانداری شهرستان اشنویه برگزار شد.

در این گردهمایی که به مدت یک روز و با هدف آسیب شناسی عملکرد روابط عمومی در حوزه آموزش و پرورش و نحوه تعامل با رسانه ها برگزار شد؛ مهدی محمدپور، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ضمن تشریح اقدامات این حوزه اظهار داشت: دنیایی کنونی، دنیایی ارتباطات و اطلاعات است و در این دنیای ارتباطات که منجر به انفجار ارتباطی می شود یک نوع « همه همسایه شدن جهانی » شکل می گیرد که ناگزیر همسایگان جدیدی پیدا می کنیم که برای زندگی و تعامل در کنار هم نیازمند برنامه ریزی های فرهنگی اجتماعی و خانوادگی هستیم تا از طریق این انفجار ارتباطی و اطلاعاتی از آسیب های آن جلوگیری کنیم

وی افزود: اکنون یونسکو، سواد رسانه ای را لازمه باسواد بودن افراد دانسته است و سواد رسانه ای را درک متکی بر مهارت تعریف کرده است. بر همین اساس کسانیکه در حوزه روابط غمومی فعالیت می کنند علاوه بر داشتن علم و هنر این رشته می بایست از سواد رسانه ای بالایی برخوردار باشند تا بنوانند تحلیل و ارزیابی درستی از رویدادها و اخبار داشته باشند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بیان کرد: داشتن سواد رسانه ای، شور و علاقه به حوزه روابط عمومی، تسلط به علوم روابط عمومی و آشنایی با ارتباطی نوین لازمه روابط عمومی قوی است.

محمدپور همچنین با اذعان به اینکه روابط عمومی امروز باید به سوی روابط عمومی هوشمند سوق یابد؛ گفت: خوب گوش دادن، پایش لحظه ای و تحلیل و تفسیر اخبار و شناسایی اولویت های سازمانی از فاکتورهای روابط عمومی هوشمند است.

در انتهای این گردهمایی، ضمن پرسش و پاسخ و بررسی سایت مناطق از «مهدی لاهوتی فر» کارشناس روابط عمومی ناحیه یک ارومیه که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل آمده است، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار