طرح تولید محتوای دیجیتال نمک در ارومیه عملیاتی میشود
ارومیه(پانا)-سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجانغربی گفت: طرح تولید محتوای دیجیتال نمک برای اجرا در سال جاری به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه شده است که در صورت تایید عملیاتی خواهد شد.
![طرح تولید محتوای دیجیتال نمک در ارومیه عملیاتی میشود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZGYxN2I7nq6l/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHob8oFFb-bZksAIKXaKdntA,,/ZGYxN2I7nq6l.jpg)
امین رستم زاده امروز در حاشیه نمایشگاه عملکرد فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجانغربی در بحث احیای دریاچه ارومیه با استفاده از معاونتهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و با طرحهای ترویجی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی درصدد احیای دریاچه ارومیه است.
وی جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی، بر طرف کننده حلقه مغفول میان پژوهش و نیازها و مشکلات جامعه خواند و ادامه داد: در راستای احیای دریاچه ارومیه از جمله طرحهایی که در سال گذشته عملیاتی شد توسعه کشت گیاهان دارویی کم آببر در حوضه آبریز دریاچه است.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجانغربی بیان کرد: در این طرح گیاهان اسطوخودوس، گل محمدی، مریم گلی و مرزنجوش و آویشن غربی به عنوان گیاهان کم آببر شناسایی و به صورت نمونه طرح در ارومیه، سلماس و نقده در چند مرحله شناسایی، آموزش، مشاوره، تامین نشاء، آماده سازی زمین، کاشت، برداشت و آموزش فرآوری اولیه محصول عملیاتی شد.
وی خرید تضمینی محصولات، بازاریابی و فروش را از دیگر مراحل طرح عنوان کرد و افزود: امسال نیز توسعه کشت گیاهان دارویی کم آببر همزمان با ظرفیت سازی معیشتهای جایگزین در فاز جدید و در ادامه طرحهای سال گذشته انجام میشود.
رستم زاده به مباحث فرهنگی طرحهای جهاد دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: برای نتیجه بخش شدن طرحها توجه به مباحث فرهنگی حائز اهمیت است و در این راستا تمامی طرحهای جهاد دانشگاهی پیوست فرهنگی دارد و صبر مدیریتی از دیگر نیازهای اصلی طرحهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه به شمار میرود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر باید پرآبی دریاچه ارومیه در بحث گردشگری مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت ایجاد شده به بهترین نحو استفاده شود.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجانغربی گفت: طرح تولید محتوای دیجیتال نمک برای اجرا در سال جاری به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه شده است که در صورت تایید عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: سال گذشته جشنواره تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه برگزار شد که 12 ایده منتخب در این جشنواره موفق شدند با بازاریابی به مرحله عملیاتی برسند.
ارسال دیدگاه