کتاب 'جام زرین حسنلو' در خوی منتشر شد

ارومیه(پانا)-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی گفت: 'جام زرین حسنلو' نوشته رضا بایرامزاده، کارشناس ارشد تاریخ ایران باستان در 120 صفحه با تیراژ هزار نسخه توسط انتشارات آکادمیک روانه بازار کتاب شد.

کد مطلب: ۸۸۸۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

پیمان تابانفر افزود: در ابتدای این اثر، جوانب تاریخی اقوام ماننا و اورارتورها بررسی شده است تا نگاهی پژوهشی در خصوص زمان ساختن جام حسنلو به خوبی دریافت شود.


وی با اشاره به بررسی های پژوهشگر این کتاب، اضافه کرد: پس از آن موقعیت تپه حسنلو و جام آن، ظروف فلزی که در دوره اوایل هزاره اول قبل از میلاد در این منطقه و شمال ایران ساخته واستفاده شده بررسی شده و همچنین نقش های جام حسنلو با یک حماسه هوری مقایسه شده است.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی افزود: نویسنده در این اثر، ترکیبات و نقوش موجود در روی جام را مشخص کننده نقش های ایرانی عنوان کرده و گفت: این نقوش دارای مفاهیم نمادین و آیینی داشته و اشیایی پررمز و راز هستند که قرنها از زمان خلق آنها فاصله داریم و از جمله گران مایه ترین آثار هنری ایران است.


وی افزود: جذابیت و گیرایی این اثر فاخر توامان مرهون غنای شمایل انگاری و سبک خطی و با روح آن بوده و از تمامی ابزارها و انواع صناعات سازنده خود بهره مند شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار