مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

مجلس دانش آموزی بهترین مکان برای تقویت حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس دانش آموزان است

ارومیه (پانا) - نمایندگان مجلس دانش آذربایجان غربی با مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۶۴۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی بهترین مکان برای تقویت حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در دیدار نمایندگان مجلس دانش آموزی استان، این تشکل دانش آموزی را حاوی پیام های تربیتی متعدد دانست و اظهار داشت: تشکل های دانش آموزی فعال در آموزش و پرورش و مدارس در تربیت اجتماعی دانش آموزان نقش بسزایی را ایفا می کنند که مجلس دانش آموزی عصاره این تشکل ها و بهترین مکان برای تقویت حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس دانش آموزان به حساب می آید.

ابراهیم محمدی ادامه داد: برنامه آموزش و پرورش برای افق سال 1404 پرورش دانش آموزانی شجاع، سخنور، نترس و با مهارت های اجتماعی بالا است که مجلس دانش آموزی یکی از مسیرها و ابزاره ای با اهمبت در رسیدن به این هدف است.

وی به رسالت آموزش و پرورش در بعد های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: همه برنامه ریزی های نظام تعلیم و تربیت و برنامه های آموزشی و پرورشی سیستم آموزش و پرورش ، تربیت اجتماعی نوجوانان و جوانان جامعه است .

محمدی گفت: باهم زیستن، درک متقابل، درک هم نوعان، کمک به دوستان، زندگی در شرایط سخت، نظم پذیری و قانون مداری ، دب و خوش خلقی، عدل و انصاف و تدبیر و تفکر از نکات مورد توجه در تربیت دینی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص دانش آموزان امروزی گفت: توجه مجموعه نظام به دین متمدن اسلام و آموزه های آن دانش آموزانی فهیم را برای جامعه امروزی به بار آورده است، امروز قطعاً هزاران حسین فهمیده در بین دانش آموزان آماده دفاع از ارزش های نظام هستند.

محمدی در خصوص فعالیت های سازمان دانش آموزی استان نیز گفت: شادابی، پویایی و نظم قابل توجهی در فعالیت هاو عملکرد سازمان دانش آموزی وجود دارد و مجموعه این سازمان بسیاری از تفکرات و نکات مورد توجه ما را در چهارچوب وظایف خود به خوبی پیاده کرده و انتظارات مجموعه را برآورده کرده است.

وی در پایان گفت: مسئولین آموزش و پرورش در مناطق و شهرستان ها باید از ظرفیت نمایندگان مجلس دانش آموزی در برنامه های شهرستانی بهره لازم را برده و در فعالیت هایئ اجتماعی آن ها را دخالت دهند. بنده نیز در اولین سفر شهرستانی در یکی از مناطقی که دارای نماینده در مجلس شورای دانش آموزی است حضور خواهم یافت.

قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش آذربایجان غربی نیز در خصوص فعالیت نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: مجلس دانش آموزی مجموعه ای برای تسهیل فرآیند شکل گیری شخصیت دانش آموزان است که عصاره های شوراهای دانش آموزی در مدارس در این مجلس حضور می یابند.

وی افزود: شوراهای دانش آموزی بهترین بستر برای تکمیل پازل تربیتی نظام تعلیم و تربیت است و باید از ظرفیت این شورا در مدارس ، مناطق و شهرستان ها استفاده شود.

عباس زاده رییس سازمان دانش آموزی استان نیز در این نشست از حمایت های مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی قدردانی نمود و گفت: طی پروسه انتخابات مجلس دانش آموزی مجموعه استان مطمئن به حمایت ها و پشتیبانی مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی بود که این مهم نیز باعث کسب موفقیت در این انتخابات شد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی از لحاظ کرسی های به دست آمده با یک نایب رییس اول ، یک رییس کمیسیون و یک نایب رییس کمیسیون رتبه اول در کشور را کسب کرد که این مهم حاصل ماه ها تلاش و برنامه ریزی در این حوزه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار