مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی:

بهره‌مندی 200 روستای آذربایجان غربی از گاز

ارومیه(پانا)-مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری ۹۹ درصد و در بین خانوار روستایی ۶۲ درصد است که با بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا این آمار در خانوار روستایی به بالای ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

کد مطلب: ۸۶۴۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی 200 روستای آذربایجان غربی از گاز

علی‌رضا شیخی با اشاره به نقش گاز طبیعی در توسعه صنعتی استان اظهار کرد: همان‌طور که کارشناسان تاکید می‌کنند دست یابی به توسعه بدون توجه به مسائل محیط زیست ممکن نیست و از آنجایی‌که بخش اعظمی از آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروها است به طور طبیعی تامین انرژی خودروها از سوخت‌های پاک‌تری مانند گاز طبیعی نقش بسیار مهمی در کاهش آلاینده‌های هوایی و همچنین هزینه تامین سوخت و به طور کل در فرآیند توسعه دارد.

وی افزود: شرکت گاز استان نیز بر این اساس توجه ویژه‌ای به این امر داشته است و در نتیجه تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته و هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد خودروهایی که در استان تردد می‌کنند سوخت خود را از گاز طبیعی تامین می‌کنند.

مدیر‌عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تصریح: شرکت گاز استان نیز اقدامات مطلوبی در راستای تامین پایدار گاز طبیعی از طریق توزیع این نعمت خدادادی توسط CNGها صورت داده است و هم اکنون ۱۲۲ جایگاه CNG در استان فعالیت می‌کنند که دو ایستگاه در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده‌ است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۲۰ شهرک صنعتی در سراسر استان به شبکه گازرسانی کشور متصل شده که تامین انرژی این شهرک‌ها یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه‌ای است چرا که علاوه بر تامین پایدار انرژی، با در دسترس قرار دادن این سوخت ارزان در مقایسه با سایر سوخت‌ها باعث افزایش بیشتر حاشیه سود و به تبع آن زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های دیگر می‌شود.

شیخی با اشاره به گازرسانی روستاهای آذربایجان‌غربی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا تاکنون نزدیک به ۲۰۰ روستای آذربایحان‌غربی از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به ۵۰۰ روستا نیز در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارند.

وی گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری ۹۹ درصد و در بین خانوار روستایی ۶۲ درصد است که با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا این آمار به بالای ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

شیخی با اشاره به شبکه‌گذاری گاز طبیعی در استان افزود: در هفت ماه گذشته نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار