همزمان با هفته دولت؛

یک باب مدرسه 12 کلاسه خیرساز در ارومیه کلنگ زنی شد

ارومیه (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدرسه 12 کلاسه خیر مدرسه ساز مهندس مجنونیانس در ارومیه کلنگ زنی شد.

کد مطلب: ۸۴۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
یک باب مدرسه 12 کلاسه خیرساز در ارومیه کلنگ زنی شد

صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان،خیرین مدرسه ساز و دیگر مسئولان، مدرسه 12 کلاسه خیر مدرسه ساز مهندس مجنونیانس در ارومیه کلنگ زنی شد.

«ابراهیم محمدی» مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این مراسم با اذعان به اینکه 30درصد مدارس استان توسط خیرین احداث شده است؛ اظهار کرد: امسال نیز خیرین مدرسه ساز بالغ بر صد میلیارد تومان تعهد کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۷هزار و ۷۰۰ کلاس فیزیکی در سطح استان وجود دارد خاطر نشان کرد: از این تعداد ۵هزار و ۶۰۰ کلاستخریبی و بیش از ۶هزار کلاس نیازمند بازسازی است.

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی دراستان 4.05 متر است و باید ۵هزار کلاس درس بسازیم تا به میانگین سرانه آموزشی کشور برسیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش زیر بنای توسعه است؛ گفت: فرهنگ نگهداری از مدارس باید به دانش آموزان آموزش داده شود.

محمدی اضافه کرد: خوشبختانه اداره کل نوسازی مدارس استان، امسال رتبه دوم اعتبارات عمرانی در بین دستگاهها اجرایی استان را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: همچنین امسال استان آذربایجان غربی از نظر اعتبارات عمرانی حوزه مدرسه سازی رتبه دوم کشور را دارد.

وی افزود: با نگاه ویژه دولت امسال 428 کلاس درس در استان بهره برداری شده است و در هفته دولت نیز 67 پروژه اموزشی قابل افتتاح با 310 کلاس درس است که در مجموع 718 باب کلاس درس به مجموع کلاسهای درسی استان اضافه می شود.

این مقام مسئول گفت: : 343 پروزه عمرانی هم اکنون با پیشرفته 20 تا 90 درصد در حال احداث است که با اتمام آنها 2200 کلاس به مجموع کلاسهای استان اضافه می شود.

مهندس مجنونیانس خیر مدرسه ساز نیز اظهار کرد: باید فرهنگ «مدرسه؛ خانه دوم» در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است دو و نیم میلیارد تومان برای احداث این پروژه پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار