جشنواره ملی سیب در سلماس برگزار می شود

ارومیه (پانا)- شهردار تازه شهر سلماس گفت: جشنواره ملی سیب با هدف معرفی توانمندی های کشاورزی و گردشگری همزمان با فصل برداشت این محصول، نیمه اول مهرماه امسال در این شهر برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۳۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ملی سیب در سلماس برگزار می شود

رضا مسلمی شهردار تازه شهر سلماس افزود: معرفی محصول سیب شهرستان سلماس و فراهم سازی بسترهای لازم برای افزایش صادرات، توسعه صنعت فرآوری این محصول و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: در این جشنواره بیش از 20 نوع سیب تولیدی شهرستان سلماس معرفی و در کنار آن، بازی های بومی محلی، نمایش، موسیقی و نمایشگاه و کارگاه علمی برگزار می شود.

مسلمی بیان کرد: این جشنواره با همت باغداران، تولیدکنندگان و مسوولان محلی به مدت سه روز و با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور و نیز مقاماتی از وزارت جهاد کشاورزی در این شهر برگزار می شود.

وی افزود: در نظر داریم در حاشیه این جشنواره، همایشی با موضوع سیب برگزار کنیم تا مقالات علمی در خصوص تولید، عرضه، صادرات و صنایع تبدیلی ارائه شود.

شهردار تازه شهر سلماس با اشاره به اینکه مشکل اصلی مردم منطقه بیکاری و نبود شغل مناسب است، اضافه کرد: شغل بیشتر مردم منطقه کشاورزی بوده و نبود صادرات سیب تازه شهر، نبود کارخانه سورت وبسته بندی و گرانی به این مشکلات دامن زده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار