خرید تضمینی 141 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زراعین در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید 141 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زراعین از آغاز فصل برداشت این محصول تا کنون توسط مراکز خرید دولتی در استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۳۷۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
خرید تضمینی 141 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زراعین در آذربایجان غربی

اسمعیل کریم زاده در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و همچنین برنامه ریزی و ساماندهی مراکز خرید در جهت کاهش مشکلات احتمالی که با حضور معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری برگزارشد، با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در حدود 750 هزار تن گندم مازاد بر مصرف گندمکاران از مزارع استان برداشت شود.

کریم زاده تصریح کرد: امسال پیش بینی می کنیم بیش از 630 هزار تن گندم مازاد بر مصرف زراعین توسط مراکز خرید دولتی خریداری شود که نسبت به سال گذشته از افزایش دوبرابری برخوردار خواهد بود و همچنین میزان خرید تضمینی از آغاز فصل برداشت تا کنون از افزایش 45 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.

وی ارزش ریالی میزان گندم خریداری شده را 170 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان بدهی تا کنون 23 میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده است که براساس نرخ خرید تضمینی اعلام شده ، در حدود ۵۰ درصد مبلغ گندم خریداری شده حداقل در دو هفته اول زمان خرید به صورت نقدی به زارعین گندمکار پرداخت خواهد شد و مابقی مطالبات نیز در اسرع وقت پرداخت می شود.

کریم زاده با اشاره به آمادگی 57 مرکز خرید دولتی در سطح استان به منظور خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان در سال زراعی جاری بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد امسال نیز مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که در استان ما علاوه بر شرکت مذکور سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمین گندم را به عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم، افزود: بهای گندم با حداکثر افت مفید 8 درصد ، غیر مفید 5 درصد و حداکثر سن زدگی تا 2 درصد به قیمت مصوب ۱۳۰۰ تومان توسط شورای عالی اقتصاد تعیین شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود : برای برداشت به موقع مزارع گندم تعداد 1122 دستگاه کمباین و 4685 دستگاه دروگر در سطح استان اماده سازی و هماهنگی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار