والدین نسبت به غنی سازی اوقات فراغت فرزاندانشان حساس باشند

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: متولیان تربیتی اعم از اولیای مدرسه، پدر و مادرها باشد توجه داشته باشند که به همان میزان که به خوراک، مسایل علمی و آموزشی بچه های خودشان اهمیت قایل هستند؛ باید به چگونگی غنی سازی اوقات فراغت فرزندان و دانش آموزان خود باید حساس باشند.

کد مطلب: ۸۲۶۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
والدین نسبت به غنی سازی اوقات فراغت فرزاندانشان حساس باشند

قدرت اله قاسمی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت فرصتی است که در آن فرد، از هرگونه وظیفه رسمی رهابوده و به فعالیت هایی می پردازد که دلخواه اوست و بسیاری از اندیشمندان معتقدند که نقش اوقات فراغت در ساختن شخصیت آدمی بیشتر از سایر اوقات در زندگی است.

وی ادامه داد: اوقات فراغت مثل شیشه دو لبه است از یک طرف زمینه خودسازی ،خودشکوفایی،خلوت با خود راز و نیاز با خالق هستی و بستر مناسب برای خلاقیت های هنری است اگر از این فرصت درست استفاده شود از طرف دیگر زمینه ی بسیاری از لغزشها ،ناهنجاری های اخلاقی رفتار، تربیتی و آسیب های اجتماعی است اگر از آن بدرستی استفاده نشود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: بر این اساس امروز در تعلیم و تربیت نوین و آموزش و پرورش توسعه یافته، تنها از پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان صحبت نمی کنند بلکه از غنی سازی اوقات فراغت صحبت به میان می آید یعنی اینکه متولیان تربیتی باید زمینه و بستر های مناسب تربیتی را فراهم سازند تا امکان رشد و شکل گیری منطقی و متعادل فرزندان به وجود آید.

وی گفت: پدر و مادر ها همواره باید به یاد داشته باشند که غنی سازی اوقات فراغت تنها به این معنی نیست که فرزند خود را در یکی از مراکز فعالیت های تابستانی که به رشته های فرهنگی، هنری، و ورزشی می پردازد ثبت نام کنند بلکه پدر و مادری که خود دارای شغل و حرفه ای مناسب است مثل کشاورزی، خیاطی، صنعتی، دامداری، مهارتی و... که نیاز به آموزش و یادگیری آن حرفه می باشد می تواند زمینه یادگیری حرفه و صعنتی را برای فرزند خویش فراهم سازند و قبل این فرایند تربیتی او را با چشمانی باز ذهنی آماده و دستانی توانمند وارد عرصه های مکان اجتماعی و زندگی سازند.

قاسمی خاطر نشان کرد: درست است که بچه ها در اوقات فراغت به خصوص در تابستان کار رسمی ندارند ولی این بدان معنا نیست که ما آنها را رها کنیم و از آن کاری نخواهیم بلکه هر خانواده می تواند برای فرزندش وظیفه ای را معین و توصیف کند و مسئولیتی به عهده اش بگذارد باید توجه داشت که سرمایه گذاری در مورد اوقات فراغت و مدیریت صحیح آن بهداشت روانی افراد را بدنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در جوامع سنتی کار و اوقات فراغت کاملا به هم آمیخته بود اما در جوامع صنعتی امروزی اوقات فراغت افراد بیشتر شده لذا اوقات فراغت نه فقط با پر کردن بلکه باید آن را غنی سازی کرد که اصل واقع نگری در برنامه ریزی حکم می کند که برای غنی کردن اوقات فراغت فرزندانمان نیاز سنجی به عمل آوریم و در این مسیر حتما به سلایق و ذوق و توان فرزندانمان هم حتما توجهی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار