معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی:

5000 نفر از عشایر آذربایجان غربی در حال سوادآموزی هستند

ارومیه (پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: پنج هزار نفر از عشایر استان تا پایان سال جاری تحت پوشش خدمات سواد آموزی قرار دارند.

کد مطلب: ۸۲۶۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
5000 نفر از عشایر آذربایجان غربی در حال سوادآموزی هستند

علیرضا رادفر روز سه شنبه در جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی شورای عشایری آذربایجان غربی افزود: در سال جاری برای بیش از 20 هزار نفر از عشایر استان نیز کلاس های آموزش ارتقای مهارتی برگزار می شود.
وی ادامه داد: باید بتوان احساس نیاز را در افراد عشایرنشین ایجاد کرد تا علاقه مندان حضور در کلاس های آموزشی افزایش یابد و سوادآموزی بخش عشایری با شتاب بیشتری حرکت کند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی زمینه حضور سازمان های مردم نهاد را در این حوزه فراهم کنند زیرا این سازمان ها بازوان اجرایی دولت هستند که به راحتی ارتباط بین مردم و دولت ایجاد می کنند.
مدیرکل امور عشایر و روستایی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه عشایر این استان 25 درصد از تولیدات دامی استان را به خود اختصاص داده اند، گفت: عشایر نقش برجسته ای در اقتصاد استان دارند و سالانه بالای 320 هزار تن تولید در زمینه های مختلف دارند.
بهرام زینال‌زاده ادامه داد: آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس آخرین سرشماری، 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
وی افزود: عشایر استان 10 ایل و 22 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی ویژه عشایر و بیش از 800 روستا نیز به صورت پراکنده پذیرای عشایر اذربایجان غربی است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهترین مکان برای جذب مردم به سمت سواد کانون های فرهنگی مساجد است، گفت: 537 کانون فرهنگی مساجد در روستاهای اذربایجان غربی تشکیل شده و مشغول ارائه خدمات به قشر روستایی است.
منوچهر زادعلی ادامه داد: برای توسعه فعالیت های فرهنگی در بین عشایر نیز 80 کانون فرهنگی و هنری در مناطق عشایر نشین تشکیل شده است.
شهلا تاجفر مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: توانمند سازی بانوان عشایر یکی از اولویت های این اداره کل در سال جاری است و به همین دلیل در نیمه نخست سال جاری بازارچه دائمی عرضه محصولات زنان عشایر در منطقه ازاد ماکو راه اندازی می شود.
در ادامه این جلسه نمایندگان کمیته امداد، سازمان فنی و حرفه ای، صد و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و ایثارگران و جهاد کشاورزی به بیان انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.
همچنین تشکیل کارگروه های فرهنگی و تخصصی از مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار