بیش از 155هزار نفر در فراخوان پرسش مهر96 شرکت کردند

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از 155هزار نفر از دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان استان در فراخوان پرسش مهر96 شرکت کردند؛ گفت: حاصل این مشارکت گسترده 5 رتبه برتر کشوری و 106 اثر برگزیده استانی بود.

کد مطلب: ۸۲۶۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 155هزار نفر در فراخوان پرسش مهر96 شرکت کردند

«ابراهیم محمدی» با اعلام این خبر اظهار کرد: با شروع بهار تعلیم و تربیت وآغاز سال تحصیلی جدید یک رویداد فرهنگی و هنری جدید کلید زده می شود و شور و شوقی وصف ناشدنی در جامعه فرهنگی پدید می آید.

وی با بیان اینکه پرسش مهر زمینه توسعه فرهنگی، انگیزه آموزشی وتربیتی را افزایش می دهد؛ افزود: با این فراخوان ملی نشاط فرهنگی وانگیزه آموزشی وتربیتی همکاران ودانش آموزان توسعه می یابد این رویداد با طرح یک سوال تازه اتفاق می افتد و از همه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء سراسر کشور دعوت به عمل می آید تا از منظر و زاویه دید خود به آن پاسخ دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین روشهای موثر در تعلیم و تربیت پرسش و پرسش گری می باشد لذا باید زمینه ی تربیت نسلی متعهد وکاوشگر را فراهم ساخت.

محمدی گفت: در فراخوان پرسش مهر، داشن آموزان و فرهنگیان در دوازده قالب مقاله پژوهشی، شعر، داستان نویسی، وبلاگ، گرافیک(تصویر سازی، پوستر، عکاسی)، طراحی، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، سخنوری، سرود همگانی به ارائه آثار و اندیشه های خود پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: امسال 133هزار و 917 دانش آموز، 5هزار و 273 نفر فرهنگی و 16هزار و 436 نفر از اولیا ء دانش آموزان در این فراخوان شرکت کردند.

محمدی با بیان اینکه امسال 106 اثر برگزیده استانی منتخب شده است؛ افزود: در این راستا 58 نفر دانش آموز و 48 نفر همکار فرهنگی مورد تجلیل قرار می گیرند.

این مقام مسئول از کسب رتبه های برتر کشوری در 5 رشته پرسش مهر 96 خبر داد و ادامه داد: در رشته نستعلیق دانش آموز «آریا سلطانی» از شهرستان تکاب و در رشته سرود همگانی دبیرستان مومنی ناحیه یک ارومیه رتبه اول کشوری را کسب کردند.

وی اضافه کرد: در رشته مقاله پژوهشی همکار فرهنگی «لیلا عبیدی حوریلر» از ناحیه دو ارومیه رتبه دوم مشترک کشوری، در رشته وبلاگ همکارفرهنگی «فضیلت موسوی» رتبه سوم کشوری و در رشته داستان دانش آموز «امیررضا محمدی» از منطقه صومای برادوست رتبه سوم کشور را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار