مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
جلوگیری از ترک تحصیل از وظایف گروههای آموزشی است
ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: جلوگیری از ترک تحصیل و کاهش آمار بازماندگان از تحصیل و تربیت تمامساحتی بر اساس سند تحول بنیادین از مهمترین وظایف معاونین آموزشی و گروههای آموزشی است که نباید مورد غفلت واقع شود.
علی مطهری در نشست معاونین آموزش متوسطه مناطق ۲۴گانه استان آذربایجان غربی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، موظف به کیفیسازی آموزش هستیم و این امر باید از سوی معلمان و در کلاسهای درس عملیاتی شود. همکاران دارای تجربه آموزشی باید پیشقراول در امر کیفیسازی آموزش باشند. کوتاهی یا بیتوجهی به موضوع کیفیسازی آموزش در مدارس قابل پذیرش نخواهد بود.
مطهری با بیان اینکه موضوع مهم و محوری در آموزش متوسطه و بهویژه در متوسطه دوم، توسعه هنرستانها است، افزود: این امر برای تحول سیستم آموزشی و نیز بهبود کیفیت آموزشی، جزو الزامات است. اکتفا به آموزش در هنرستانها و بازماندن از درآمدزایی برای خودِ هنرستان، هنرآموزان و هنرجویان، امری است که متاسفانه مشاهده میشود و باید برای آن چارهاندیشی شود. هنرستان به معنای واقعی باید هنرستان و مرکز فعالیت و تکاپو باشد.
وی گفت: در شهرستانها و مناطق، موارد مناسبی برای مولدسازی داریم و باید مدیران و معاونین آموزشی نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشند. گاهی تنها یک مورد مولدسازی برای رفع نیازها و حل مشکلات یک منطقه و شهرستان کافی است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، توجه به موضوع آزمونهای نهایی و وضعیت دانشآموزان در این آزمونها امر مهمی است و معاونان آموزشی با همکاری مدیران مدارس و معلمان باید نسبت به حرکت به سوی آموزش کیفی اقدام کنند و در آزمونهای نهایی، خروج این امر دیده شود.
مطهری افزود: توجه به میزان پوشش تحصیلی، جلوگیری از ترک تحصیل و کاهش آمار بازماندگان از تحصیل، تربیت تمامساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پرداختن به مبانی اصلی درسی در کلاسها و نیز رصد وضعیت دانشآموزان در مقاطع و پایههای تحصیلی مختلف از مهمترین وظایف معاونین آموزشی و گروههای آموزشی است که نباید مورد غفلت واقع شود.
وی گفت: اصلاح و بهبود امتیازات در شاخصهای ارزیابی را هم نباید نادیده بگیریم. در مقطع متوسطه، موضوعات مهمی در خصوص شاخصهای ارزیابی داریم که معاونان آموزشی مناطق و راهبران گروههای آموزشی باید نسبت به ورود جدی و بالا بردن این شاخصها اقدامات اساسی داشته باشند.
ارسال دیدگاه