مشاور وزیر آموزش و پرورش:

خانه و مدرسه در تعریف راهبرد تربیتی فرزندان هم‌مسیر باشند

ارومیه (پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: خانه و مدرسه در تعریف راهبرد تربیتی فرزندان باید هم‌مسیر باشند.

کد مطلب: ۱۵۱۰۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خانه و مدرسه در تعریف راهبرد تربیتی فرزندان هم‌مسیر باشند

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد در همایش گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در ارومیه گفت: باید برای تبدیل واقعیات به حقیقت، تلاش کنیم و این تنها با همراهی اولیا و مربیان محقق می‌شود. اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم شناخته می‌شود به مفهوم نقش اصلی و محوری خانه است که مدرسه در رتبه بعد قرار دارد.

وی به موضوع هدایت فکری دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: باید راهبرد و سلوک تربیتی مدرسه و خانه همسان باشد. اولین اصل در تربیت فرزندان، تعیین مسیر تربیتی مشخص و واحد در خانه و مدرسه است؛ همزبان و همسان بودن تربیت در خانه و  مدرسه، نیاز اصلی در هدایت فکری و فرهنگی دانش‌آموزان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نیکزاد افزود: باید انگاره‌های ذهنی در هدایت فرزندان از بین برود و نقش اصلی در این موضوع به تربیت صحیح ختم شود.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به حرکت هماهنگ خانه و مدرسه و حتی جامعه اشاره کرد و گفت: باید هر مورد دارای مشکل و ایراد در مباحث تربیتی را با همفکری و همنشینی حل کنیم و همچنین باید خانواده و مربیان مدرسه با همدیگر به سمت حل مشکلات تربیتی حرکت کنند‌.

وی گفت: باید برای تربیت متعالی دانش‌آموزان همت کنیم. این تربیت در مسیر مشخص و با رسالت معلمی قابل دستیابی است، نگاه معلمان به تربیت، درخشان و مترقی است که باید این نگاه تقویت شود.

مراسم استانی هفته پیوند اولیاء و مربیان در آذربایجان‌غربی

تربیت شهروند خوب رسالت اصلی خانواده و مدرسه است

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی نیز گفت: برای تربیت صحیح فرزندان، مثلث خانواده، مدرسه و جامعه باید تکمیل شود که در این بین، خانواده نقش ملموس و محوری دارد.

مطهری افزود: نقش اصلی انجمن‌های اولیا و مربیان، ارائه راهکارها برای ارتقای نقش خانواده در تربیت است که باید مورد عنایت والدین قرار گیرد.

وی تربیت شهروند خوب را وظیفه امروز خانواده و مدرسه عنوان کرد و گفت: هر کس در هر مقامی در امر تربیت کوتاهی کند، یقینا مدیون فرزندان است که باید این امر مورد توجه باشد. امروز نیازمند شهروند خوب هستیم و این شهروند برای زندگی خوب و احساس مسئولیت در برابر ظلم و بی‌نظمی و حق‌کشی باید برنامه‌ریزی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش تنها با همراهی اولیا قادر به طراحی و اجرای مهارت‌های زندگی است و نقش اولیا بسیار پررنگ و مهم است.

مراسم استانی هفته پیوند اولیاء و مربیان در آذربایجان‌غربی

تقویت علمی و تربیتی دانش‌آموزان با همراهی اولیا و عوامل مدرسه محقق می‌شود

افشار کبیری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز گفت: در راستای تربیت، شهروند قانون‌مدار باید در اولویت کاری باشد. اشتراک‌گذاری تجارب و دغدغه‌مندی برای کار در بستر مدرسه، جزو اصول اصلی است.

کبیری افزود: اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه نباید در پیگیری مشکلات و نیز حرکت در مسیر صحیح تربیتی دانش‌آموزان کوتاهی کنند. بسترسازی برای ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان و جذب مشارکت عمومی برای تربیت فرزندان لازم است.

وی رفع شکاف‌های تربیتی را وظیفه انجمن اولیا و مربیان خواند و گفت: ظرفیت اولیا در ساخت مدرسه و نیز تقویت علمی و تربیتی دانش‌آموزان، نیاز اصلی در مدارس است و نباید بین عوامل مدرسه و خانواده شکاف باشد. وظیفه اصلی انجمن اولیا و مربیان، رفع این شکاف‌ها است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: عدالت‌محوری با رعایت قوانین محقق می‌شود. مسئولیت‌پذیری و افزایش سطح اجتماعی دانش‌آموزان موضوع اصلی فعالیت است.

خبرنگار : دانش آموز: حدیث مهردوست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار