مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

دوران ابتدایی، پیشانی هویت‌سازی فرزندان است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، دوران ابتدایی را به عنوان پیشانی هویت‌سازی فرزندان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دوران ابتدایی، پیشانی هویت‌سازی فرزندان است

علی مطهری در آیین نواخته شدن «زنگ شکوفه‌ها» ویژه آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اول ابتدایی گفت: خوشبختانه امسال، سال تحصیلی را با نهایت آمادگی آغاز می‌کنیم و مشکلی از نظر تامین نیرو نخواهیم داشت.

وی افزود: شکوفه‌های کلاس اولی به عنوان آغازگر مسیر تعلیم و تربیت در سیستم هستند و شناخت روحیه این عزیزان، امری است که معلمان باید با آن آشنا باشند.

مطهری ادامه داد: عشق به تدریس و یاددهی فرزندان در بدنه آموزش و پرورش زنده است. این عشق و اعتقاد، نشات‌گرفته از حضور همکاران خدوم و معتقد معلم و عوامل اجرایی در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: امید اصلی برای امتداد نسل یاور انقلاب اسلامی و پرورش استعدادهای علمی و مذهبی به معلمانی است که در کنار دانش‌آموزان به عنوان موتور محرکه آموزش حضور دارند.

مطهری گفت: بر اساس خط‌مشی ترسیم‌شده، گفتمان و محور اصلی حرکتمان در آموزش و پرورش را بر مبنای اعتلای تعلیم و تربیت بنا نهاده‌ایم. در این میان باید نقش مدرسه به عنوان کانون مرکزی تحقق این ماموریت، شناسانده شود و تمام توجه ما باید به مدرسه به عنوان کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی افزود: معلمان فرهیخته و خدوم در بدنه آموزش و پرورش برای انتقال دانش به نسل جدید، وظیفه خطیری دارند که حرکت به سمت قله‌های پیشرفت است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار