معاون آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

کودکان با جشن غنچه‌ها قدم به دنیای جدیدی به نام مدرسه می‌گذارند

ارومیه (پانا) - معاون آموزش‌ابتدایی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت: کودکان با جشن غنچه‌ها قدم به دنیای جدیدی به نام مدرسه می‌گذارند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کودکان با جشن غنچه‌ها قدم به دنیای جدیدی به نام مدرسه می‌گذارند

مراسم «جشن غنچه‌ها» ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی، امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با سراسر کشور در دبستان سمیه آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

سجاد قاسمی، معاون آموزش‌ابتدایی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در این جشن اظهار کرد :جشن غنچه‌ها نغمه آغاز شور و شوق آموختن در دل‌های پاک و معصوم کودکان پیش‌دبستانی است و در این روز، غنچه‌های کوچک با کوله‌پشتی‌های رنگارنگ و چهره‌های شادمان، قدم به دنیای جدیدی به نام مدرسه می‌گذارند.

قاسمی افزود: این جشن در آستانه بازگشایی مدارس با تاکید بر پیام مهم هویت ایرانی‌ - اسلامی، دین‌باوری، معناپروری، ارتباط، تعامل و کیفیت‌بخشی برگزار می‌شود.
 

 جشن غنچه‌ها در ارومیه

حجت حسن‌نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز در این مراسم، تعلیم و تربیت پیش‌دبستانی را دوران پی‌ریزی بنیان شخصیتی، آینده علمی، اجتماعی و هویت‌یابی فردی عنوان کرد که نوآموزان برای نخستین بار راهی کلاس درس می‌شوند و روزی بااهمیت برای آنان محسوب می‌شود.

وی افزود: جشن غنچه‌ها مقدمه‌ای برای ورود نوآموزان به پیش‌دبستانی است تا در اولین حضورشان در مدرسه، روزی شاد و مفرح برایشان رقم خورده و با مربی، اولیای مدرسه و همکلاسی‌های خود آشنا شوند.

حسن‌نژاد با قدردانی از حضور اولیای دانش‌آموزان در جشن شکوفه‌ها تصریح کرد: حضور خانواده‌ها در آیین جشن شکوفه‌ها نشان از توجه این عزیزان به امر تعلیم و تربیت است که نویدبخش حضور موثر آنان در تحقق این رسالت در طول سال تحصیلی و برنامه‌های مختلف مدارس خواهد بود.

وی با تاکید بر خودشناسی و خداشناسی اذعان کرد: مدرسه، مکان مقدسی است که به افراد کمک می‌کند با شناسایی و درک موقعیت فردی و اجتماعی خود با ایجاد زمینه ارتقای انسانی در مسیر اخلاق‌مداری، همنوع‌دوستی، انسانیت و قرب الهی پیش روند.

در این مراسم، نوآموزان با تمسک به کلام‌الله مجید، بدرقه مسئولین و اهدای گل، راهی کلاس‌های درس شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار