مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

قرارگاه جهادی عدالت تربیتی فرصت بزرگی برای محرومیت‌زدایى مدارس مناطق کم‌برخوردار است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى، طرح‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی را یک فرصت بزرگ برای محرومیت‌زدایى مدارس مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه جهادی عدالت تربیتی فرصت بزرگی برای محرومیت‌زدایى مدارس مناطق کم‌برخوردار است

نشست ویژه بررسی روند اجرایی طرح شهید عجمیان به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آذربایجان‌غربى و با حضور نماینده قرارگاه جهادى عدالت تربیتى و نصیب آموزشى برابر کشور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، دبیر و اعضای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استان برگزار شد.

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى در این نشست گفت: قرارگاه جهادى عدالت تربیتى و نصیب آموزشى برابر، یک فرصت استثنایى براى محرومیت‌زدایى مدارس مناطق کم‌برخوردار در بُعدهاى مختلف است.

مطهرى در رابطه با اجراى طرح بزرگ شهید عجمیان در سطح استان آذربایجان غربى اظهار کرد: مدارس ۵ منطقه کمترتوسعه‌یافته به عنوان مدارس هدف و تعداد زیادى از مدارس سراسر استان در طرح شهید عجمیان، مدّ نظر هستند و برنامه‌ریزى‌هایی براى رنگ‌آمیزى، شاداب‌سازى، تعمیر و تجهیز میز و نیمکت‌ها و همچنین ساخت و نوسازى سرویس‌هاى بهداشتى صورت پذیرفته است.

وى به بُعد تربیتى این طرح نیز اشاره کرد و گفت: سخت‌افزار و لوازم این طرح توسط قرارگاه جهادى عدالت تربیتى، تامین شده اما اجراى آن توسط گروه‌هاى جهادى، دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزى، فرهنگیان و دانشجویی و گروه‌هاى مردمى انجام مى‌شود که این امر در بُعد تربیتى تاثیر به‌سزایى بر روحیه دانش آموزان دارد.

محمدرضا عامریان، نماینده قرارگاه جهادى عدالت تربیتى و نصیب آموزشى برابر کشور نیز در این نشست گفت: آذربایجان غربی، یکی از استان های موفق در اجرای برنامه‌های تحولی و اجرایی قرارگاه جهادی در سطح کشور است و هدفگذاری خوبی برای این مسیر انجام داده است.

وی به هدف برنامه‌های قرارگاه جهادی اشاره کرد و گفت: هدف از انجام این کار، برقراری عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت فضای فیزیکی، تجهیزات، فضاهای ورزشی و پرورشی و در نهایت ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده است.

طبق گفته عامریان، مشکلات مختلف احصاءشده در مناطق 5 گانه مورد هدف باید تا آخر شهریور و قبل از آغاز رسمی سال تحصیلی جدید ،مرتفع شوند که به همین منظور بازدیدهایی از روند اجرای طرح شهید عجمیان در استان آذربایجان غربی برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار