با هدف دسترس پذیری خدمات مشاوره و روانشناسی؛

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی» در کتابخانه مرکزی آذربایجان‌غربی افتتاح شد

ارومیه (پانا) - در راستای اجرای تفاهم‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی» در کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی» در کتابخانه مرکزی آذربایجان‌غربی افتتاح شد

 در راستای اجرای تفاهم‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی» با حضور علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان؛ مهران سلیمانی، مسئول کلینیک تخصصی راه زندگی و سایر مسئولین در کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افتتاح شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز و مسئولیت های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی  گفت: این مرکز، پیرو وبینار سراسری و انعقاد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد  امام خمینی (ره) و نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج سبک زندگی سالم و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افتتاح شد و امید است منشأ خیر و برکت برای جامعه باشد.

معصومی با اشاره به اینکه این خدمات در سطح استان و در کتابخانه هایی که فضای لازم را دارند ارائه خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح، خدمت دهی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) کاملاً رایگان بوده و برای اعضای کتابخانه‌های عمومی ۳۰ درصد و کارکنان نهاد ۴۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

معصومی ادامه داد: عضویت رایگان مددجویان تحت پوشش امداد و تخفیف ۴۰ درصدی برای کارکنان کمیته امداد و خانواده هایشان، حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط امداد امام (ره) در قالب کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در کلیه شهرستان ها، پذیرش کتابداران کتابخانه های مشارکتی امداد در دوره های آموزشی کتابداران نهاد، ارسال اقلام تبلیغی-ترویجی، پوستر اقلام فرهنگی تبلیغی نهاد به مراکز درخواستی امداد، مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی کتاب و سایر برنامه های فرهنگی درمراکز امداد با اولویت موضوعات آسیب های اجتماعی، همکاری در برگزاری تورهای فرهنگی و سیاحتی برای اعضای فعال کتابخانه‌های مشارکتی امداد و عمومی نهاد، همکاری در نصب صندوق صدقات در کتابخانه ها و ... از دیگر تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای این تفاهم نامه است.

 رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در همکاری در اجرای این طرح فرهنگی گفت:  بحث مشاوره و روانشناسی، از ملزومات کار امداد و جزء لاینفک این نهاد است که با هدف توانمندسازی افراد انجام می شود و اولین مرحله از توانمندسازی، توانمدسازی فکری و ذهنی است.

مهرافروز ضمن ارائه گزارشی آماری از وضعیت خانوارهای تحت پوشش این نهاد گفت: با اجرای این طرح، فضایی برای ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره  و حل دغدغه های فکری و ذهنی برای مددجویان و اعضای کتابخانه های عمومی ایجاد شد؛ همچنین با گسیل مددجویان به این مرکز فرهنگی، راهکاری برای انس بیشتر مددجویان و خانواده هایشان با این مرکز فرهنگی می باشد.

 مهران سلیمانی، مسئول کلینیک تخصصی راه زندگی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز گفت: یکی از معضلات جهان کنونی، آسیب های روانی و اجتماعی هستند که در جنبه های دیگر زندگی نیز تاثیرگذار بوده و کل جامعه متأثر از آن خواهد بود.

وی ادامه داد: خدمات روانشناسی و مشاوره در مددجویان کمیته امداد  امام خمینی (ره) به خاطر مشکلات و تجربیات زیستی افراد، ضرورت بیشتری دارد و  در دسترس بودن این خدمات، یک اصل اساسی در روانشناسی است؛ افتتاح این مرکز اقدامی در راستای دسترس پذیری خدمات روانشناسی و ارتقا سطح سلامت روانی و اجتماعی در جامعه است و تحقق این مهم، نیازمند همگرایی سازمان مرتبط و ایجاد زیرساخت های قوی است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار