پانا گزارش می‌دهد؛

مشارکت رأی‌اولی‌ها در انتخابات، زمینه صیانت از امنیت کشور است

ارومیه (پانا) - رأی‌اولی‌ها با آگاهی از تجربیات گذشته با شور و نشاط و با همراه کردن دوستان، خانواده و بستگان در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند ضمن صیانت از امنیت کشور، زمینه مناسبی برای رونق روزافزون اقتصادی در کشور ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت رأی‌اولی‌ها در انتخابات، زمینه صیانت از امنیت کشور است

تعیین سرنوشت کشور با حضور گسترده رای‌اولی‌ها در پای صندوق‌های رای می‌تواند شور و نشاط انتخابات را رقم بزند. زیرا آن‌ها نماد اراده آینده سیاسی کشور هستند، جوانانی که فکری نو در سر دارند و همواره با ابزار امید و آرزو در پی ساخت کشوری با تمدن نوین هستند؛ در این میان تعداد قابل توجهی رأی‌اولی داریم که همراه با پدر و مادر قرار است در پای صندوق‌های رای حاضر شده و در سرنوشت کشور ایران اسلامی، ایفای نقش کنند.

خبرگزاری پانا به همین بهانه به سراغ رای‌اولی‌ها رفته تا نظرشان را در خصوص انتخابات پیش رو جویا شود.

مسئولان جامعه باید در صف اول انتخابات حاضر باشند

محسن امین‌پور، دانش آموز رأی‌اولی شهرستان نقده با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، ضمن تاکید بر وظیفه شرعی و ملی بودن این مهم اظهار کرد: «با مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، جایگاه بین‌المللی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه ارتقا خواهد داشت.»

وی با اشاره به پیش‌بینی نتیجه انتخابات گفت: «نتیجه اصلی همان مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای خواهد بود.»

امین‌پور به رأی‌اولی‌ها توصیه کرد که ضمن رعایت مسائل مربوط به انتخابات با اخلاق‌مداری کامل نسبت به انتخاب نامزد خود اقدام کنند.

انتخابات یعنی داشتن حق مسلّم در تعیین سرنوشت کشور

علی میرزایی، دیگر رأی‌اولی استان آذربایجان غربی می‌گوید: «ایران متعلق به همه مردم است و تک‌تک افراد جامعه حق دارند در تعیین سرنوشت جامعه شرکت کنند و از این رو برگزاری انتخابات یعنی داشتن حق مسلم در تعیین سرنوشت یک کشور است.»

وی افزود: «کشور ما در مقطع حساسی از تاریخ خود قرار دارد. وضعیت سیاسی منطقه و نیز جهان به‌گونه‌ای است که هر کشوری برای رسیدن به جایگاه تاثیرگذار و مهم در معادلات منطقه‌ای و جهانی، نیاز به یک پشتوانه قوی دارد.»

میرزایی با اشاره به مهمترین معیارها در انتخاب رئیس جمهور اظهار کرد: «رئیس‌جمهور باید آشنا به مشکلات مردم، پاکدست و متخصص در امور کشورداری و به دور از باندبازی در حوزه‌های مختلف باشد.»

رأی‌اولی‌ها نباید تحت تاثیر رسانه‌های خارجی و تبلیغات منفی آن‌ها قرار گیرند

یاسین میدانی، یک رای‌اولی دیگر با اشاره به اینکه رای دادن یک وظیفه ملی است، گفت: «ما رأی‌اولی‌ها باید در حد توان به تجربیات و توانایی‌های مدیریتی نامزدها توجه داشته باشیم و تحت تاثیر تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی برای عدم شرکت در انتخابات قرار نگیریم.»

وی با تاکید بر نقش کلیدی رئیس جمهور در سیاست‌های داخلی و خارجی کشور اظهار کرد: «برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور منتخب تاثیر مستقیم بر بهبود یا افت وضعیت اقتصادی دارد. پس باید با در نظر گرفتن موارد فوق به خوبی و با جدیت در انتخاب اصلح خود دقت کنیم.»

این رأی‌اولی، ارتقای کیفیت مدارس، اشتغالزایی برای جوانان، حمایت از پژوهشگران و نوآوران و جلوگیری و تلاش برای ممانعت از فرار مغزها را از جمله مهمترین انتظاراتش از رئیس جمهور منتخب عنوان کرد.

میدانی افزود: «بسیار خوشحال هستم از اینکه بالاخره توانستم نقشی در تعیین سرنوشت کشورم داشته باشم.»

خبرنگار : دانش‌آموز: پارسا حیدرپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار