حسین عباس زاده جانشین سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا آذربایجان‌غربی شد

ارومیه (پانا) - طی حکمی از سوی فرمانده سپاه شهداء استان آذربایجان‌غربی، حسین عباس زاده به عنوان جانشین سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا آذربایجان‌غربی منصوب شد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین عباس زاده جانشین سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا آذربایجان‌غربی شد

آیین معارفه جانشین بسیج فرهنگیان سپاه شهداء استان آذربایجان غربی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مسول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهداء و اعضای شورای معاونین اداره کل برگزار شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در مراسم معارفه جانشین سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهداء آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج و نخبگان بسیجی در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی ضرورتی حساس و راهبردی است و این کلید طلایی را باید در تمام لایه‌های فرهنگی به کار گرفت و از ظرفیت عظیم و غنی بسیج و اطاق فکر این نهاد مردمی در راستای توسعه فعالیت‌آموزش وپرورش بهره جست.

علی مطهری سازمان بسیج‌فرنگیان را بازوی توانمند نظام تعلیم و تربیت در اجرای سیاست های کلی و جزئی دانست و گفت: بسیج فرهنگیان از جمله اقشار فعال بسیج است که در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین با پرورش نیروهای فرهنگی و انقلابی اقدام کرده و ماموریت‌های این مجموعه مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری است که طبق گفته ایشان، منطق انسان‌سازی یکی از وظایف آموزش و پرورش و به‌ویژه بسیج فرهنگیان بوده و خروجی آموزش و پرورش باید افرادی مبتنی بر منطق اسلام باشند.

محمد سلیمانی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهداء استان آذربایجان‌غربی نیز در رابطه با حضور این قشر در فعالیت‌های اظهار کرد: تاثیرگذارترین قشر بسیج، بسیج فرهنگیان و تاثیرپذیرترین قشر بسیج دانش‌آموزی است و با توجه به این‌ که هر دو مجموعه با حوزه تعلیم و تربیت مرتبط هستند، اقدامات این دو قشر دارای اهمیت بسیار است، مأموریت اصلی بسیج فرهنگیان ارتقای کارآمدی نظام تعلیم و تربیت بوده و تمامی مأموریت‌های این مجموعه در این راستا و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

حسین عباس زاده در مراسم به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در برقراری اتحاد در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به واسطه ارتباط گسترده با آحاد مردم در دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی نقش ویژه‌ای دارد.امروز نقش معلمان در جبهه فرهنگی بسیار مهم و مشابه دوران دفاع مقدس است بنابراین این قشر باید ترویج ارزش های اسلامی را به دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: بیانات مقام معظم رهبری نقطه عطف حرکت آموزش و پرورش است، چرا که ایشان مسائل آموزش و پرورش را به صورت عمقی، اجرایی و دقیق مطرح کردند، بنابراین لازم است توجه ویژه ای به این بیانات داشته باشیم.

جانشین بسیج فرهنگیان سپاه شهداء استان آذربایجان غربی افزود: در اصل آموزش و پرورش مدرسه و معلمان خط مقدم هستند، بنابراین اصل کار بسیج فرهنگیان هم مدرسه است و در این راستا قرار است پایگاه هایی در مدارس ایجاد کنیم.

حسین عباس زاده هم اکنون رییس سازمان دانش آموزی استان نیز است و همچنین سابقه معاونت پرورشی آموزش و پرورش پیرانشهر، معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه، رییس امور تربیتی آموزش و پرورش استان، رییس ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان پیرانشهر، فرمانده پایگاه شهید رستمی، مسول کانون حضرت ولیعصر اداره کل آموزش و پرورش ، جانشین سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را در سابقه خود دارا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار