پیشکسوت امور تربیتی:

فعالیت‌های تشکیلاتی، شوق زندگی را به دانش‌آموزان و معلمان می‌آموزد

تبریز (پانا) - پیشکسوت امور تربیتی استان آذربایجان شرقی، ایجاد شوق زندگی برای دانش‌آموز و معلم را در فعالیت‌های پرورشی و تشکیلاتی دانست.

کد مطلب: ۱۵۳۶۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های تشکیلاتی، شوق زندگی را به دانش‌آموزان و معلمان می‌آموزد

موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان از موضوعات مهمی است که تحت تأثیر عوامل مختلفی است که در مطالعات اخیر نقش نشاط و شادکامی بر پیشرفت‌های تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است.

«شوق زندگی کردن را به دانش‌آموزان بیاموزیم»، از جمله موضوعاتی بود که امروز ۷ بهمن ۱۴۰۳ در جمع مربیان پیشتاز جدیدالورود سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه ۳ مورد بررسی قرار گرفت.

بهروز آوندی‌پور، مربی پیشکسوت پرورشی در این برنامه در خصوص نقش امور پرورشی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان گفت: عشق به کار باعث می‌شود، آدمی در وجدان کاری و وظایف خود فراتر از آنچه بر او محول شده است، قدم بردارد.

وی افزود: عشق به کار بر ثمردهی آن می‌افزاید و همین ثمربخشی امور تربیتی بر روحیه و عملکرد دانش‌آموزان رابطه مستقیم دارد.

آوندی‌پور ادامه داد: عصر حاکم بر جامعه به کلی متفاوت از زمان‌های گذشته است و نیاز دارد تا با این جهان در حال پیشرفت همراه باشیم و آموخته‌ها و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنیم.

وی به رمز موفقیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: موفقیت دانش‌آموزان نسل جدید در گرو عوامل مختلف است و برطبق مطالعات و تجربه‌هایی که در طول چندین سال سابقه خود داشتم، نقش شادی، نشاط و شادکامی در روان دانش‌آموزان منجر به پیشرفت تحصیلی می‌شود. همچنین فراهم کردن برنامه‌های شاد، آموزنده، محیط آموزشی پویا و جذاب همیشه باید جزو اهداف و برنامه‌های ما باشد.

آوندی‌پور خاطرنشان کرد: به عبارتی سرلوحه تعلیم و تربیت در جمله «شوق زندگی کردن را به دانش‌آموزان بیاموزیم» خلاصه شده است.

وی ادامه داد: شادی را در مدارس باید ایجاد و پایدار کنیم که این شادی در حقیقت، نیازمند تلاش دست‌اندرکاران آموزش و پرورش و مراکز آموزشی است.

آوندی‌پور افزود: یک جامعه‌ شاد می‌تواند باعث بروز رشد استعدادها و خلاقیت‌ها در نوجوانان شود. همچنین شاداب‌‌سازی و ایجاد روحیه‌ شاد در دانش‌آموزان و جلوگیری از افسردگی آن‌ها باعث می‌شود افرادی هدفمند، کارآمد و مسئولیت‌پذیر در جامعه داشته باشیم.

وی با استناد به تجربه‌های خود در حوزه امور تربیتی افزود: در جوهره وجود هر آدمی، نشانه‌ای از یک استعداد و علاقه غریزی است و لذا کشف و رشد آن تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون انگیزه، آموزش، محیط است.

آوندی پور تاکید کرد: هر ایده‌ای که به ذهن دانش‌آموزی می‌رسد نیاز به حمایت و انگیزه ای از طرف ما دارد که آن ایده به سرانجام و شکوفایی برسد .

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل حسین زاده نیز در این دوره گفت: اگر قدم‌های ما تاثیرگذار بر روی دانش‌آموز بوده یعنی ماموریت و تکلیف خود را به درستی و در راه خدا انجام داده‌ایم .

وی با تاکید براینکه تمام تلاش‌ها و فعالیت‌های ما در راه تربیت افراد با اخلاص و بااخلاق باشد، گفت: مهم‌ترین ماموریت در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و این امر در ذهن ما مسوولین و معلمان باید به باور تبدیل شود و تحول در نگرش لزوم اجرایی دارد.

حجت‌الاسلام حسین زاده گفت: آینده کشور در گام دوم انقلاب اسلامی به دست دانش‌آموز رقم می‌خورد و شأن و منزلت معلم است که بر این مهم اثرگذار است.

وی با بیان اینکه تحقق سند تحول بنیادین از تربیت صحیح رقم می خورد، برنامه ریزی مدون در برنامه های تربیتی، لحاظ نمودن تمام جوانب و شرایط مدرسه، هدف‌گذاری و شناسایی فرصت و آسیب‌های اجتماعی و بها دادن به تشکل‌های دانش‌آموزی در شورای دانش‌آموزی را از نکات قابل توجه ذکر کرد.

خبرنگار : اسما قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار