مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:
برچیده شدن ۴۴ مدرسه سنگی استان آذربایجان شرقی
تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به طرح نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی گفت: ۷۲ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانشآموز و ۴۴ مدرسه سنگی در استان، شناسایی شده بود که اقدامات جدی صورت گرفته و طی برنامه یکساله به دنبال حذف کامل این مدارس هستیم.
مسعود سعادتی در اولین گردهمایی بانوان مدرسهیار و مدرسهساز استان، استفاده از ظرفیت خیرین و مردم را به تأسی از رئیس جمهور، حلّال مشکلات زیرساختی عنوان کرد و اظهار کرد: مدارس هنرستانی با تراکم بالای ۳۵ نفر از جمله دیگر اولویتهای این اداره کل برای سال تحصیلی پیش رو است که پیشبینی میشود با ایجاد کارگاه در حیاط هنرستانها، شاهد آزادسازی کلاسها و کاهش تراکم باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۸۹ پروژه نیمهتمام و در دست اجرا در استان وجود دارد، گفت: برای اتمام ۷۸ مورد از آنها در سال جاری برنامهریزی شده است.
وی در ادامه با قدردانی از اقدامات بانوان خیّر مدرسهساز و مدرسهیار بیان کرد: برای موفقیت، لازم است به فهم مشترکی از مسائل و چالشها برسیم و بدانیم برای رفع موانع چه اقداماتی را باید انجام دهیم.
سعادتی با بیان اینکه نیروی انسانی، اصلیترین مولفه رشد یک کشور و نقطه آغازین تربیت نیروی انسانی، دستگاه تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: بر همین اساس، توسعه عدالت آموزشی بهویژه در زمینه فضاهای آموزشی، جزو اولویتهای وزارت آموزش و پرورش و اصول تربیت نیروی انسانی است.
وی با اشاره به برکات جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه عدالت، بیان کرد: جهش بسیار قابل توجه در زمینه باسوادی و دسترسی به آموزش، یکی از بزرگترین اتفاقات در زمینه توسعه عدالت، بعد از انقلاب اسلامی ایران است اما یک چالش جدی داریم که آن هم عدالت در کیفیت آموزش بوده و این مهم بارها مورد تاکید رئیس جمهور محترم قرار گرفته است.
سعادتی افزود: عدالت در کیفیت آموزش دارای دو بُعد است که بخشی شامل سختافزار و دیگری دسترسی به نرمافزار مناسب شامل طرح و برنامه مناسب و کاربردی در پیشبرد برنامههای آموزشی و تربیتی است. خوشبختانه در زمینه رشد سختافزاری، اقدامات اولیه که شامل شناسایی و احصای اطلاعات کامل است، صورت گرفته و مقرر شده با راهبری استاندار محترم جلسات مرتب، برگزار و اقدامات تحولی صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش زمانی میتواند متحول شود که مردمی باشد. مردمی بودن به معنی گسترش و توسعه مدارس غیردولتی نیست بلکه به معنی اداره مدارس دولتی در تمام ابعاد با مشارکت و بهرهمندی از ظرفیت مردم است.
وی افزود: حمایت معنوی از مدارس توسط اولیا و مردم باید سازماندهی شده و برنامه عمل داشته باشد. امروز به دنبال آن هستیم که فرآیند جدی برای این امر تهیه و تنظیم شود و خوشبختانه اکنون این اهتمام در وزارتخانه وجود دارد که انجمن اولیا و مربیان تقویت شود.
سعادتی ادامه داد: زمانی بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه خواهد بود که آن مدرسه، آبروی محله باشد و افراد آن محل نسبت به توسعه و رفع تمامی چالشهای مدرسه محله، حساسیت داشته باشند و در این صورت عدالت آموزشی نیز افزایش خواهد یافت.
ارسال دیدگاه