رییس نمایندگان مجلس دانشآموزی دوره دوازدهم آذربایجان شرقی:
سیاستگذاری مجلس دانشآموزی بر پایههای انتقاد، اصلاح، تحسین و پیشرفت استوار است
تبریز (پانا) - رییس نمایندگان مجلس دانشآموزی دوره دوازدهم آذربایجان شرقی سیاستگذاری دوره دوازدهم مجلس دانشآموزی آذربایجان شرقی را بر ۴ پایه انتقاد، اصلاح، تحسین و پیشرفت عنوان کرد.
میثم رحیم زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص اهداف مجمع نمایندگان استان گفت: « سیاستگذاری نمایندگان مجلس دانشآموزی در دوره دوازدهم بر ۴ پایه انتقاد، اصلاح، تحسین و پیشرفت استوار است.»
رییس نمایندگان مجلس دانشآموزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: « برای پیشرفت یک مجموعه، تنها گفتن مشکلات موثر نیست بلکه تحسین کارهایی که در گذشته انجام شده موثر است.»
وی با بیان اینکه همه دانشآموزان از تمامی مشکلات کوچک و بزرگ باخبر هستند، افزود: «راهحل اکثر مشکلات نیازمند انسجام دانشآموزان است.»
رحیم زاده با اشاره به اینکه در مجمع نمایندگان مجلس دانشآموزی استان مشکلات رصد شده و طبقه بندی میشوند، گفت: «یکی از طرحهای مهم که مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت، بازگشت به تحصیل دانشآموزان است.»
وی نیاز مبرم دانشآموزان به مشاوره تخصصی را از مباحث مهم دیگر عنوان میکند و میگوید: « در حال حاضر مشاوران با تکیه بر علم روانشناسی در انتخاب رشته دانشآموزان، هدایت تحصیلی و حل مشکلات روحی اثرگذار هستند.»
وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی موضوعی است که همواره نقدهایی بر آن وارد است، افزود: « اگر این موضوع معیار و ملاک تنها نمره نباشد، میتوانیم این تضمین را به دانشآموزان بدهیم که انتخاب رشته بر اساس استعداد و علاقه وی بوده است و آینده تحصیلی به وضوح قابل رویت است.»
وی به آماری که وزارت علوم مبنی بر عدم تطابق ۷۰ درصدی رشته تحصیلی و شغلی اشاره کرده و گفت: « این موضوع با عزمی جدی پیگیری خواهد شد.»
رحیم زاده در ادامه افزود: « در شأن و فرهنگ دانشآموز ایرانی تحصیل با امکانات پایین نیست و مخصوصا در رشتههای هنرستانی نیاز شدیدی به تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است.»
نماینده مجلس دانشآموزی استان در سخن پایانی گفت: « ما نمایندگان مجلس دانشآموزی ناجی قصه مدرسه نیستیم و این انسجام و وحدت ما دانشآموزان است که پیشرفت آموزش و پرورش را رقم میزند.»
ارسال دیدگاه