بررسی وضعیت ورزش دانش‌آموزی ملکان با حضور معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش

بازی و تربیت دو عنصر حیاتی غیر رایگان در قانون اساسی است

ملکان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بازی و تربیت را دو عنصر حیاتی غیر رایگان در قانون اساسی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۳۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وضعیت ورزش دانش‌آموزی ملکان با حضور معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش

صادق ستاری‌فرد در بازدید و افتتاح پروژه های ورزشی شهرستان‌های ملکان و لیلان گفت: هرکسی نمی‌تواند هم بازی و عهده‌دار تربیت فرزندان ما باشد، پس باید آن را باید به فرد امین سپرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خطاب به فرهنگیان افزود: شما امین هستید که امروز در این جایگاه نشسته‌اید و وضعیت دانش‌آموزان از طریق شما رصد می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی والدین بچه‌ها را به ما امانت می‌سپارند، هم امانت‌داری میکنیم و هم در آنها ارزش افزوده خلق می‌کنیم که این ویژگی معلمان را خاص کرده است.

مسعود سعادتی نیز در جمع فرهنگیان ملکان طی گزارشی گفت: در شهرستان ملکان که فعلا آمار این بخش تفکیک نشده ۵ سالن داریم، در قالب طرح شهید سلیمانی ۳ سالن چمن را در حال ساخت هستیم که یک پروژه تمام شده و ۲ تا از سالن‌ها در حال ساخت‌ بوده، ۳ کلاس تربیت بدنی در این شهرستان آماده شده و سرانه ورزشی دانش‌آموزی منطقه یک مقدار کمتر از میانگین استانی هست که باید حتما کمک کنیم که در قالب طرح شهید سلیمانی جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی افزود: ما آمادگی این را داریم که سالن‌های رو باز برای مدارس دخترانه متناسب با ظرفیت منطقه و اعلام آمادگی شهرستان هم در ملکان و هم در لیلان احداث کنیم و آمادگی این را نیز داریم که بتوانیم سرانه منطقه را افزایش دهیم.

وی در میان سخنان خود به ۱/۵ برابر شدن سرانه ورزشی در استان طی دو سال گذشته اشاره کرد.

سعادتی اظهار کرد: در استان ما مشکل خودرو وجود دارد که برنامه ما این است که امسال بین ۵ تا ۱۰ خودرو خریداری کنیم و یکی از اولویت‌های ما شهرستان‌ها هست.

وی ادامه داد: باید املاک موجود در منطقه را دسته بندی کنیم که دسته اول جاهایی هست که نیاز به این دارد که مدرسه در آنجا ساخته بشود یا مدرسه قدیمی هست و نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، دسته دوم هم قابل خروج هست که برای آموزش و پرورش سودآوری دارد و دسته سوم هم زمین‌هایی است که مازاد است اما مناسب برای ساخت مسکن برای فرهنگیان بوده، البته این دسته از زمین‌ها درصورت نیاز باید واگذار شود.

سعادتی تاکید کرد: اگر مدارسی داریم که بخشی از حیاط مدرسه قابلیت تجاری شدن دارد حتما شهرداران عزیز کمک کنند تا شناسایی شوند و درآمد و سودشان به خود مدرسه و اداره کل برگردد و توان مدارس در تامین نیاز‌های خودشون افزایش پیدا می‌کند.

خبرنگار : دانش‌آموز: محمد منصوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار