معاون وزیر آموزش و پرورش:

عقب‌ماندگی در ورزش دانش‌آموزی مراغه جبران می‌شود

مراغه (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت‌ عقب‌ماندگی در حوزه ورزش دانش‌آموزی مراغه از طریق توسعه فضاهای درون‌مدرسه‌ای، تعویض کفپوش مجموعه ورزشی شهید رجایی و تکمیل استخر امام علی (ع) جبران می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۱۳۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
عقب‌ماندگی در ورزش دانش‌آموزی مراغه جبران می‌شود

صادق ستاری فرد روز دوشنبه در آیین افتتاح زمین چمن مدرسه شهید مطهری مراغه افزود: به‌واسطه این اقدامات تلاش می‌شود تا سرانه فضای ورزشی این شهرستان به آنچه که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده، نزدیک‌تر شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیت زیرساخت‌های ورزشی مراغه رضایت‌بخش نیست، افزود: اگرچه بیش از ۱۰۰ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست و تعدادی از آن‌ها در این شهرستان اجرا می‌شود اما همچنان زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی این شهرستان نیازمند توسعه است.

ستاری فرد با تاکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی مهد ورزشکاران و قهرمانان است، اضافه کرد: با توجه به استعدادهای خوبی که در این استان و همچنین مراغه وجود دارد، باید در تامین فضا و تجهیزات ورزشی و همچنین نیروی انسانی به این شهرستان توجه شود.

وی رفع بخشی از مشکلات ورزشی مدارس مراغه را وظیفه خواند و افزود: استخر سرپوشیده امام علی (ع) ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از آنجایی که تکمیل طرح‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت در دستور کار قرار دارد، باید موضوع در سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه مطرح شود.

وی هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه برای احیای این طرح را ضروری خواند و ادامه داد: ایجاد دانشگاه فرهنگیان در مراغه به عنوان یک مطالبه به‌حق هم با هدف احیای تربیت معلم مراغه پیگیری خواهد شد و ضمن توجه به اینکه توانمندسازی سه‌هزار معلم مراغه نیز از طریق این دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مراغه زیرساخت‌های علمی و فرهنگی خوبی دارد و راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان به توانمندسازی معلمان منطقه کمک خواهد کرد.

ستاری فرد در خصوص معیشت و توجه به جایگاه معلمان هم بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان برنامه جدی برای توجه به زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی فرهنگیان دارد.

خبرنگار : دانش‌آموز: سبحان محمدی نانسا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار