مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آیین آغازین فعالیت‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای:

مدرسه اولین بستر برای تربیت قهرمانان ملی و بین‌المللی است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مدرسه را اولین بستر برای تربیت قهرمانان ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه اولین بستر برای تربیت قهرمانان ملی و بین‌المللی است

مسعود سعادتی در مراسم گرامیداشت هفته تربیت بدنی و افتتاح المپیادهای درون مدرسه‌ای در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک تبریز، گفت: مدرسه تنها بستری است که قهرمان ملی و بین‌المللی را تربیت کرده است و نکته قابل تأمل بعد از انقلاب که از ثمره‌های آن بشمار می‌آید، درخشش بانوان در عرصه‌های ورزش بین‌المللی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اضافه کردن این مطلب که امروز در تمام عرصه‌های محدودیتی برای فعالیت دختران وجود ندارد، افزود: کشورهای اسلامی علاوه بر این آزادی اجتماعی، الگوسازی نیز برای بانوان انجام می‌دهند.

وی به اقدامات انجام شده به منظور توسعه فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: در طول دو سال گذشته، ۱۰۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس اجرا شده و برای دختران عزیزمان نیز طی طرح‌های مختلف ۲۴ کف‌پوش فضای روباز و ۲۰ کلاس درس تربیت درسه ماه اخیر اجرا و پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی مانند المپیاد ورزش درون مدرسه‌ای، طرح‌های شهید طوقانی و مهارت‌آموزی با هدف ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و کشف استعداد‌های برتر ورزشی در مدارس اجرا می‌شود که مسابقات درون مدرسه‌ای نیز با معرفی نفرات برتر به مراحل منطقه‌ای استانی و کشوری معرفی می‌شوند.

سعادتی تصریح کرد: در دور اول ابتدایی، مهارت‌های بنیادین و در دور دوم ابتدایی نیز رشته طناب زنی، تنیس روی میز، دو و میدانی و شنا، در دور اول متوسطه رشته‌های بسکتبال، والیبال و هندبال و در دور دوم متوسطه، سبک زندگی سالم جزو اولویت‌های ورزشی به شمار می‌آیند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار