سخنگوی دولت:

خیران مدرسه‌ساز، بنای اعتماد اجتماعی را می‌سازند

تبریز (پانا) - سخنگوی دولت با اشاره به مزایای اقدامات ارزشمند خیران، گفت: خیران مدرسه‌ساز از دو جهت اثرگذار هستند، که در کنار مدرسه‌سازی، مهم‌ترین آن، ساختن بنای اعتماد اجتماعی برای انسان‌ها است.

کد مطلب: ۱۵۱۰۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
خیران مدرسه‌ساز، بنای اعتماد اجتماعی را می‌سازند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، فاطمه مهاجرانی، عصر پنجشنبه، بیست و ششم مهر ماه در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در تالار پتروشیمی تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: وقتی فضا را برای تربیت انسان فراهم می‌کنیم، دانش‌آموزان، فرصت پیدا می‌کنند در مدرسه‌ای خوب بنشیند و معلم و لوارم‌التحریر خوب داشته باشند.

وی، تامین مدرسه را برابر با تامین فرصت تکامل برای انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با این اقدام به آدم‌هایی ‌که فرصت زندگی پیش‌روی آن‌ها است، فرصت تعلیم و تربیت می‌دهیم‌.

وی با بیان اینکه هدف مدرسه تربیت دانشمند  نیست، گفت: هدف از ایجاد مددسه و فراهم کردن فرصت تحصیل،  تربیت انسان‌هایی ارزشمند و مفید است. آنچه که ما امروز در کشتارگاهی به نام غزه می‌بینیم نیز حاصل علم است و این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چگونه از این علم استفاده کنیم. 

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: خیران مدرسه‌ساز با هر نامی روی سر در مدرسه به بچه‌ها یاد می‌دهند که دست دهنده و بخشش بی‌خواهش داشته باشند.

حمیدرضا خان‌محمدی نیز در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکریم که اگر جریان مدرسه‌سازی سرعت گرفته است، به مدد وجود شما بوده و با تمام سختی‌ها سفر کرده و مدرسه را انتخاب می‌کنید و کنار مردم با کار عمرانی و یدی مجموعه‌ها را آماده حضور دانش‌آموزان می‌کنید.

وی افزود: شکرگزار این هستیم که این فضا در جریان مدرسه‌سازی، رنگ و بوی تازه‌تری گرفته و هر چه ما برای پیشرفت کشور بخواهیم تلاش کنیم، مسیر آن از مدرسه می‌گذرد. قدردان تمامی خیران، به خصوص خیرانی هستیم که بعد از ساخت نیز در کنار مدرسه هستند و مشکلات را حل کرده و به معلمان یاری می‌رسانند.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه کریم آذربایجان در تبریز، اظهار کرد: این مدرسه از طرف تمام خیران و دولت به حاج کریم، بزرگ خیر مدرسه‌ساز اهدا گردید. 

خان‌محمدی با بیان اینکه پشت و پناه جریان مدرسه‌سازی به چند دلیل قوی‌تر شده است، اظهار کرد: اولین و آخرین پشت و پناه مدرسه‌سازی، خیران هستند. رئیس جمهور محبوب ما نیز، موضوع محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی را دستور داده‌اند و جلسات خوبی داشتیم و به زودی شکوفایی در این خصوص خواهیم داشت و منتظریم راهبردهایشان آماده و اجرا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار