بازدید مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از مدرسه استثنایی مردانی‌آذر

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز عصای سفید در جمع دانش‌آموزان و معلمان مدرسه استثنایی مردانی‌آذر حضور یافت.

کد مطلب: ۱۵۱۰۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از مدرسه استثنایی مردانی‌آذر

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی؛ مسعود سعادتی، ظهر سه‌شنبه (24 مهر) در بازدید از مدرسه استثنایی مردانی‌آذر با تبریک روز عصای سفید و قدردانی از معلمان، مدیران و معاونان فعال در مدارس استثنایی، اظهار کرد: دانش‌آموزان این مدارس برای همه ما الگو هستند؛ چرا که با توانایی‌ها و پشتکار خود توانسته‌اند تمام محدودیت‌ها را کنار گذاشته و به سمت آرزوهای خود قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه معلمان استثنایی نیز با ایثار و ازخودگذشتگی مضاعف در مدارس فعالیت می‌کنند، بیان کرد: با وجود اینکه برخی معلمان می‌توانند در مدارس عادی تدریس کنند اما حاضر نیستند کار با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را ترک کنند.

سعادتی در این بازدید با حضور در جمع دانش‌آموزان در کلاس درس شرکت کرده و در جریان امور آموزشی دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا قرار گرفت.

در این بازدید، معلمان این دسته از دانش‌آموزان نیز با طرح دغدغه‌ها و خواسته‌های خود از لذت‌بخش بودن فعالیت و آموزش در مدارس استثنایی گفتند.

رفعتی، معلم کلاس هفتم مدرسه استثنایی مردانی‌آذر با اشاره به اینکه در جامعه ما با وجود تمام محدودیت‌های زیرساختی، دانش‌آموزان برای تحقق اهداف خود تلاش می‌کنند، گفت: این عزیزان، محدودیت‌ها را بهانه قرار نداده و از تمام ظرفیت‌های موجود بهره می‌برند اما با این حال انتظار می‌رود در ساختار شهری و آموزشی شرایط این دانش‌آموزان لحاظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۱۳۲ نفر از افراد دارای معلولیت در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز که از طریق آزمون عادی، متقاضی ورود به نظام آموزشی بودند با مصوبات استانی در کمیسیون ویژه پزشکی شرایط‌شان مورد بررسی قرار گرفت.

سعادتی در این بازدید با اطلاع یافتن از برخی محدودیت‌های ابزار کمک‌آموزشی، قول مساعد برای رفع این نیازها داد تا با روش‌های آموزشی جدید، یادگیری انجام شود.

امیررضا کریم‌زاده نیز از دیگر معلمان مدرسه استثنایی مدرسه مردانی‌آذر بود که در سال ۹۰ خود در کلاس پنجم این مدرسه تحصیل می‌کرد و امروز در قامت معلم در همان کلاس تدریس می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این بازدید با حضور در اتاق چاپ بریل نیز از نزدیک در جریان وضعیت فعالیتی آن قرار گرفت و نسبت به حل برخی محدودیت‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار