معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

ضرورت توجه خانواده‌ها به بهداشت روان فرزندان خود

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، سلامت روحی و روانی را حافظ سلامت جسم عنوان کرد و بر توجه خانواده‌ها به بهداشت روان فرزندان خود تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه خانواده‌ها به بهداشت روان فرزندان خود

پناه‌علی حسین‌زاده در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته بهداشت روان که از 18 تا 24 مهر با شعار «ضرورت امروز، سلامت روان در مدارس» برگزار می‌شود، گفت: روان در اکثر مواقع، سلامت جسم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، سلامت روان خانواده‌ها در معرض خطر جدی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: برای سنجش اقدامات سلامت روانی، نیاز به یک سری شاخص‌های استانی داریم و در همین راستا نیاز است هر ناحیه و منطقه به‌صورت کارشناسی‌شده، فعالیت محوری انتخاب و اجرا کند.

وی به همکاری صادقانه مدیران مدارس در ارائه اطلاعات درست از دانش‌آموزان در خصوص مشکلات روحی و روانی تاکید کرد و افزود: مراکز مشاوره در مناطق و نواحی فعال بوده و بهترین پتانسیل برای ارتباط مشاوران با مدیران و دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

حسین‌زاده با بیان اینکه مراقبان سلامت، افزایش و ارتقای سواد روانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان را مورد اهمیت قرار دهند، بر توجه خانواده‌ها به بهداشت روان فرزندان خود تاکید کرد.

تفسیر نقاشی، معرفی خط ۱۵۷۰، ایجاد وحدت رویه در اجرای مصاحبه‌های تشخیصی انجام‌شده در مدارس، حضور همیاران مشاور در هفته بهداشت روان و تعیین سرگروه همیاران نیز از دیگر پیشنهادات در این جلسه همزمان با آغاز هفته بهداشت روان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار