مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

آموزش رایگان بالای ۳ هزار کودک کم‌بضاعت در دوره پیش‌دبستانی

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت در طول تابستان سال جاری حدود ۳۲۰۰ نوآموز که نتوانسته بودند در کودکستان ثبت‌نام کنند با هزینه آموزش و پرورش در راستای تحقق عدالت آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۵۰۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش رایگان بالای ۳ هزار کودک کم‌بضاعت در دوره پیش‌دبستانی

به گزارش ‌روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، شانزدهم مهر ماه در محفل کودک به مناسبت روز جهانی کودک در مدرسه نور ارم ناحیه ۵ تبریز، با بیان اینکه تمامی کودکستان‌ها طبق قانون به صورت غیردولتی اداره می‌شوند، از وجود ۱۶۳۵ کودکستان دارای مجوز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سطح استان آذربایجان شرقی، خبر داد و گفت: بیش از ۵۳ هزار نوآموز تحت آموزش حدود۲۴۷۰ مربی در این کودکستان‌ها هستند.

وی افزود: هر کودکستان یا مرکز تربیتی و آموزشی کودکان طبق قانون باید تحت نظارت آموزش و پرورش و دارای محور از این ارگان باشد و محتوای مورد استفاده در کودکستان‌ها و شهریه تعیین شده تحت نظارت آموزش و پرورش قرار دارد و همچنین در مناطق کم برخوردار که امکان احداث و ایجاد کودکستان وجود ندارد بر اساس قانون با قرار دادن فضای دولتی در اختیار بخش خصوصی می‌توان اقدام به ایجاد کودکستان کرد و در غیر این صورت اگر چنین امکانی نیز فراهم نباشد، دوره فشرده‌ای در تابستان توسط آموزش و پرورش برای این کودکان برگزار می‌شود.

وی، اهمیت آموزش کودک و روند تربیت و نقش مسئولان و خانواده‌ها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه باید به این موضوعات فراتر از آموزش و پرورش پرداخته شود، افزود: هم آموزش و پرورش و هم کانون پرورشی فکری برای این مهم، برنامه دارد. آموزش به کودکان و تربیت آنان به دلیل اینکه آینده جامعه ما را می‌سازند، اهمیت بسیاری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با تبیین اهمیت دوران کودکی در اسلام، گفت: همه رفتارهای بزرگسالان از نگاه دین در رشد و تربیت کودکان کاملا اثرگذار هستند و در احادیث ائمه اطهار (ع) نیز بر این موضوع، تاکید شده است.

وی با اشاره به تفاوت‌ها و وجوه اشتراک جهان‌بینی‌ها در نقاط مختلف دنیا و نگاه ایرانی اسلامی، افزود: بنیاد خانواده باید برای رشد همه جانبه کودک تقویت شود و همگی وظیفه داریم برای آینده کودکانمان، جامعه‌ای سالم، ایجاد کرده و از نظر زیر ساخت‌های محیط زیستی، آینده‌نگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید حرف و دغدغه کودکان کودکان را شنید، اظهار کرد: رعایت عدالت در میان کودکان از جمله موارد مورد تاکید است و باید در کنار محیط آموزشی و تربیتی سالم، عدالت زیرساختی و عدالت تربیتی نیز وجود داشته باشد که در این زمینه اقدامات مهمی صورت گرفته است.

سعادتی متذکر شد: رفاه کودکان، مقوله‌ای است که باید به آن نگاه تخصصی داشته باشیم، در مسئله رفاه کودکان نباید شرایط به گونه‌ای تامین شود که مانع رشد همه جانبه کودک شود؛ کودک باید فرصت داشته باشد بازی کند و نگاه تجملی صِرف و چشم و هم چشمی موجب ایجاد بی‌مسوولیتی در کودکان خواهد شد، باید ایجاد رفاه نیز با نگاه تربیتی و نگاه آموزشی همراه باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار