آغاز شکوفایی ۶۰ هزار کلاس اولی در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از آغاز تحصیل ۶۰ هزار کلاس اولی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز شکوفایی ۶۰ هزار کلاس اولی در آذربایجان‌شرقی

مسعود سعادتی، صبح سه‌شنبه، بیست و هفتم شهریور ماه در آئین جشن شکوفه‌ها که همزمان با مدارس سراسر استان در  دبستان ناموس ناحیه ۲ تبریز، برگزار گردید، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به  فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان استان و قدردانی از مدیران و اولیای حاضر در جشن شکوفه‌ها و همدلی مسئولان استانی با مجموعه آموزش و پرورش، اظهار کرد: دوره پیش دبستانی و ابتدائی  یکی از اساسی‌ترین پایه‌ها بوده و بنده هر چند تجربه دبیری را دارم؛ اما مطالعاتم از دوره ابتدائی نشان می‌دهد که تمامی متخصصان بر اهمیت این دوره و توانایی و تخصص معلم در دوره ابتدائی، تاکید می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب نیروی انسانی در سطح استان، گفت: حدود ۵۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۸۲۰ نفر از محل آزمون استخدامی ماده ۲۸ در سال تحصیلی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شده‌اند و خوشبختانه نگرانی‌های سال گذشته را در مورد کمبود معلم نداریم‌.

وی، تعداد جمعیت دانش‌آموزان ابتدائی استان آذربایجان شرقی را ۴۰۲۶۶۲ عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۶۰۸۸۴ نفر، کلاس اولی و نوآموز هستند که ۴۶۹۲۹ نفر در مدارس دولتی و ۱۳۹۵۵ نفر در مدارس غیردولتی، سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

سعادتی ادامه داد: تعداد مدارس روستایی استان آذربایجان شرقی، ۳۳۷۰ باب و تعداد مدارس تک دانش‌آموزه ۵۳ باب است.

وی، تعداد کلاس‌های پایه اول شهری را ۱۹۷۶ باب و تعداد کلاس‌های پایه اول در مدارس روستایی را ۶۲۸ باب عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: از تمامی کسانی که در ابعاد و زمینه‌های مختلف آموزشی و تربیتی در کنار آموزش و پرورش هستند، قدردانی نموده و به همراهی آنان، افتخار می‌کنیم. آموزش و پرورش متلق به تمامی بچه‌ها و اولیا است. آموزش و پرورش آینده کشور را رقم می زند و بسیاری از کشورها برای حل معضلات متعدد از قانون‌گریزی گرفته تا مسائل زیست محیطی بر روی دانش‌آموزان ابتدائی، سرمایه گذاری می‌کنند؛ چرا که در این دوره می‌توان بچه‌ها را قانونمند، دغدغه‌مند و اجتماعی تربیت کرد.

وی، آموزش مهارت را مهم‌تر از دانش تئوری و آموزش کتب درسی دانست و گفت: دانش‌آموز باید بتواند به مهارت حل مساله دست پیدا کند. آرزو می‌کنم با کمک معلمان دلسوز و با همراهی دستگاه‌های، مختلف نسلی تربیت کنیم که همگی به وجودشان افتخار کنیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار