مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

بیش از ۵۶ هزار نوآموز آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جدید وارد کودکستان شدند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از تطبیق مجوز ۱۶۳۵ مهدکودک در این استان خبر داد و تعداد نوآموزان ۶ ساله پیش‌بینی‌شده برای سال تحصیلی 1404-1403 را بیش از ۵۶ هزار نفر اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵۶ هزار نوآموز آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جدید وارد کودکستان شدند

به گزارش پانا از ‌روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی؛ مسعود سعادتی، صبح دوشنبه (26شهریور) در جشن غنچه‌ها در یکی از مراکز پیش‌دبستانی ناحیه ۴ تبریز برگزار شد، این برنامه را بسیار مهم‌تر از هر برنامه دیگری عنوان کرد و با ارائه‌ توصیه‌هایی به مربیان اظهار کرد: آموزش و پرورش و متولیان امر تعلیم و تربیت، معتقد هستند که تمام مراحل زندگی انسان باید در قالب تعلیم و تربیت صحیح رقم بخورد و یکی از اهداف و فلسفه‌های سازمان تعلیم و تربیت نیز همین بود.

وی ادامه داد: بر‌اساس قانون، مسئولیت تعلیم و تربیت تا سن اخذ دیپلم بر عهده آموزش و پرورش بوده و هیچ ارگانی حق ورود به امر تعلیم و تربیت را نداشته و هر گونه ورود در این امر، تخلف، محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهدکودک‌ها نیز مانند سایر مراکز آموزشی باید زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت بوده و بر‌اساس دستورالعمل‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش، اداره می‌شدند؛ چرا که اهمیت آموزش نوآموزان، کم‌تر از سایر مقاطع نیست.

سعادتی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد نوآموزان سال تحصیلی گذشته در پیش‌دبستانی حضور یافته بودند و در تابستان سال جاری نیز حدود ۳۲۰۰ نفر در دوره یک‌ماهه آمادگی جذب شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با ارائه توضیحاتی درباره شهریه کودکستان‌ها گفت: شهریه تعیین‌شده برای تمام کودکستان‌های استان در سایت سازمان ملی تعلیم و تربیت از طریق خدمات عمومی کودکستان‌یاب، قابل استعلام است.

وی تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم موسسان و خانواده‌ها تحت فشار قرار نگیرند. با وجود موارد معدودی از اعتراض‌ها در این خصوص، بسیاری از موسسه‌ها حتی از شهریه مصوب هم کم‌تر گرفته‌اند.

سعادتی متذکر شد: سیاست آموزش و پرورش، پوشش ۱۰۰ درصدی و تربیت فرزندانی در شان فرهنگ و تمدن ایران و استان پیشگام آذربایجان شرقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار