مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد:

بهره برداری از ۳۱۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ضمن اشاره به بهره برداری ۳۱۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان در استان، از جذب تعهد ۹۲۸ میلیاردی خیرین در شش ماهه نخست سال را خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از ۳۱۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی

فرهاد فرهودی در آستانه بازگشایی مدارس و تحویل پروژه های عمرانی آموزش و پرورش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: ۶۱ پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر در سال تحصیلی جدید تحویل دانش آموزان و جامعه آموزشی استان داده خواهد شد.

وی ادامه داد: تا مهر ماه سال ۱۴۰۳، ۳۳۳ پروژه در قالب ۱ هزار و ۳۸۶ کلاس درس به دانش آموزان تحویل داده شده که در این راستا بقیه پروژه ها نیز ظرف ۱۸ ماه آینده تکمیل و تحویل جامعه آموزشی خواهد شد.

فرهودی ضمن اشاره به جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: این جشنواره در ۲۶ مهر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در این خصوص در ۱۰ سال اخیر این جشنواره در ۵ شهرستان در قالب جشنواره خیرین شهرستانی قبل از برگزاری جشنواره مرکزی در استان برگزار شده و لذا ۳۱ شهریور ماه سال جاری شهرستان میانه، ۱۲ مهر ماه شهرستان سراب، ۱۸ مهر ماه شهرستان بناب، ۱۹ مهر ماه شهرستان مرند و ۲۱ مهر ماه نیز شهرستان مراغه میزبان این جشنواره خواهند بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: ۲۶ مهر ماه سال جاری مدرسه دولتی با مساحت ۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان که تماما با اعتبار دولتی ساخته شده هدیه دولت به عنوان نماد خیرین مدرسه ساز استان و به نام حاج کریم مردانی آذر نامگذاری و افتتاح خواهد شد.

وی اذعان کرد: تعهد خیری در سال ۱۴۰۰، ۲۲۴ میلیارد تومان بوده که این مقدار در سال ۱۴۰۱ به ۶۴۳ میلیارد تومان افزایش، در سال ۱۴۰۲ به ۹۲۴ میلیارد تومان و در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ این مقدار به ۹۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول افزود: سرانه دانش آموزی استان برای اولین بار از میانگین سرانه دانش آموزی در کشور فراتر رفته است چرا که در این راستا سرانه دانش آموزی در کشور ۵/۲۸ متر مربع برای هر دانش آموز است این در حالی است که سرانه دانش آموزی در استان ۵/۶۱ متر مربع برای هر دانش آموز است.

وی گفت: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳، ۸۱ میلیارد تومان برای تجهیزات فضا های آموزشی هزینه شده و در سطح استان توزیع شده که از این مقدار ۴۰ میلیارد تومان مربوط به تجهیزات هنرستانی است چرا که توجه به هنرستان‌ ها و قدرتمند کردن آنها می‌تواند در بالندگی نظام آموزش و پرورش و فنی شدن فارغ التحصیلان برای اینکه در زمینه اشتغال زایی مشکلات کمتری را داشته باشند بسیار موثر است.

فرهودی ادامه داد: ۱۱ دستگاه سی‌ان‌سی که تماما اتوماتیک هستند با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ خریداری شده که از این تعداد ۹ عدد توزیع و تحویل هنرستان وحدت، هنرستان طالقانی، هنرستان امام خمینی شهرستان مرند، هنرستان شهید شکاری شهرستان مراغه، هنرستان خوارزمی شهرستان آذرشهر، هنرستان شهید ابریشمی شهرستان اسکو و هنرستان قدس خسرو شهر شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: در خصوص طرح شهید عجمیان اداره کل نوسازی مدارس بار اصلی تامین اعتبار را بر عهده دارد که این وظیفه با مشارکت گروه‌ های جهادی، خیرین مدرسه یار و انجمن‌ های اولیا و مربیانی صورت می‌گیرد در این خصوص ۷/۸ میلیارد تومان به عبارتی ۳۸ میلیارد تومان برای بهسازی و شاداب‌ سازی مدارس در نظر گرفته شده که تا به این لحظه تعداد مدارسی که در استان تحت پوشش طرح شهید عجمیان قرار گرفتند ۱ هزار و ۱۰۰ مدرسه در قالب ۷ هزار کلاس درس است.

وی یادآور شد: یکی از نقاط ضعفی که در استان وجود دارد سرانه بهداشتی پایین مدارس استان است که ۳۰ درصد از این اعتبار را در این راستا برای تعمیر و احداث سرویس بهداشتی در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار در نظر گرفته شده است در این خصوص از اسفند سال ۱۴۰۲ یک اعتبار ویژه‌ برای تعمیرات مدارس با هدف یک مهر باشکوه در سال ۱۴۰۳ برای طرح شهید عجمیان و طرح شاداب سازی مدارس در نظر گرفته شده که تا به این لحظه ۱۶۲ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار تخصیص داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با انجام درست وظایفی که در این راستا بر عهده داریم شاهد یک مهر باشکوه در سال تحصیلی جدید باشیم.

 

خبرنگار : دانش‌آموز: کوثر حسنی عکاس : فاطمه علیدوخت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار