دانش‌آموز خبرنگاران پانا همیار رسانه‌ای پلیس می‌شوند

تبریز (پانا) - با افتتاح باشگاه خبرنگاران دانش آموزی با مشارکت فرماندهی انتظامی و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، دانش‌آموز خبرنگاران پانا، همیار رسانه‌ای پلیس می‌شوند.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز خبرنگاران پانا همیار رسانه‌ای پلیس می‌شوند

مسعود سعادتی در مراسم شروع بکار باشگاه دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس در محل باشگاه فرهنگیان تبریز با قدردانی از خدمات شبانه روزی همکاران فرهنگی و ستادی به دلیل فشردگی و حساسیت کار پروژه مهر، همکاری پلیس و رسانه را در این راستا بسیار موثر و‌ روحیه بخش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ماموریت‌های حوزه پرورشی با فرماندهی همکاران پرورشی با انتظار نسبت بر غلبه بر برخی چالش‌های تربیتی همراه است که خط مقدم راهبری مسایل تربیتی در مدارس، حوزه پرورشی است.

سعادتی با بیان اینکه بعد از کرونا، نقطه شروع مجدد در مدارس ایجاد کرد و با چالش‌های زیادی مواجه بوده‌ایم و خلا‌های زیادی وجود دارد که ارتباط با رسانه و آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مثمر ثمر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی که ابعاد مختلف دارد با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم که ما را از مدارس آرمانی و ایده‌آل دور‌ کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ما در مدرسه می‌خواهیم فرصت پرورشی ایجاد کنیم اما در عمل زمان خاصی برای این مهم ایجاد نکرده‌ایم که مناسب‌ها، زنگ نماز و برنامه‌های صبحگاهی فرصت‌های خوبی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های پرورشی است.

سعادتی در ادامه پیشنهاد داد که در مدارس فرصت ایجاد کنیم که هفته‌ای یکبار دانش‌آموزان را برای نماز ظهر به مساجد ببریم که قطعا اثر تربیتی دارد.

به گفته‌ای وی فر‌صت تربیتی که بسیار غفلت شده مراسم صبحگاهی است و زمانی با مشکل مواجه شده‌ایم که این برنامه را در مدارس تعطیل کرده‌ایم چرا که نظم و صبر و قوانین را می‌توان به درستی تبیین کرد.

علی اکبریان آذر نیز در این مراسم گفت: براساس تفاهنامه همکاری آموزش و پرورش استان و معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی دانش‌آموزان در باشگاه خبرنگاران پلیس تولید محتوا و پوشش خبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی را عهده‌دار می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: ما نمی توانیم پلیس را از جامعه جدا کنیم اما نیاز به بازنگری داریم که جامعه آماده پذیرش باشد و بتوانیم  پاسخگوی شبهات خانواده‌ها و جوانان باشیم.

اکبریان یادآور شد: پیوند گسسته‌ای که بین جوانان و نوجوانان و پلیس بوده باید احیا شود و قطعا ارتباط با آموزش و پرورش این هدف را محقق می‌کند.

وی با تاکید بر آسیب شناسی و آینده نگری مورد تاکید مقام معظم رهبری، گفت: تولید محتوا واحد هنری با نوآوری و ایده های دانش آموزان مورد نیاز است و در طول سال با برگزاری همایش‌ها و دوره‌ها قابلیت‌های دانش‌آموزان در بحث اطلاع رسانی شناسایی و تقویت و در راستای همپوشانی اقتدار نظام بکار گرفته می‌شود.

اکبریان آذر تاکید کرد: آموزش همگانی در مدارس برحسب نیاز مدارس توسط نیروی انتظامی صورت خواهد گرفت که این آموزش‌ها براساس آگاهی‌رسانی نسبت به توطئه‌های دشمن صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی ناجا استان با اشاره به اینکه امپراطوری رسانه‌ای دشمن در اختشاشات اخیر کاملا مشهود بود که براساس تدبیر مقام معظم رهبری توانستیم این توطئه‌ها را خنثی کنیم، گفت:  در ادامه، راه سخت در پیش داریم و به مدد مردم و پشتیبانی خانواده ها و آموزش و پرورش در پی تقویت سیستم کشور هستیم.

وی تاکید کرد: عبور از پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری فرمودند، نیاز به رصد، دقت و برنامه ریزی قوی دارد و تفکر جبهه مقاومت کارگشا است که دشمن هدف اصلی را به سمت این تفکر نشانه رفته است و ما با جنگ شناختی و رسانه‌ای رو‌به‌رو هستیم.

پناه علی حسین‌زاده نیز با اشاره به توافقی که بین معاونت اجتماعی ناجا و اداره کل آموزش و پرورش استان شده، گفت: همیاری دانش‌آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا با باشگاه دانش‌آموزی پلیس اقدامی تخصصی در جهت غنی‌سازی چالش‌های رسانه‌های حال حاضر جامعه است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی نقش رسانه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و گفت: معاونت پرورشی با استفاده از ظرفیت بزرگ تربیتی و خبرگزاری پانا همکاری‌ تنگاتنگی را با نیروی انتظامی خواهد داشت.

 

خبرنگار : دانش‌آموز خبرنگار: سنا بهروز عکاس : اسما قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار