فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی :

مردم جواهرات را در منزل نگه‌داری نکنند

اقدام مسلحانه در آذربایجان شرقی صفر است

تبریز (پانا) - فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: شهروندان از نگهداری طلا، جواهرات و ارز در منزل خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مردم جواهرات را در منزل نگه‌داری نکنند

سردار علی محمدی روز شنبه 20 مرداد ماه 1403 در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار گفت: امسال به سبب حادثه‌ای که برای بالگرد رئیس جمهور پیش آمد روزهای سختی را سپری کرده‌ایم و مسایل امنیتی در زمان انتخابات زودهنگام هم حساسیت کار را بالا برد.

فرمانده انتظامی استان در خصوص اینکه بیشترین سرقت مربوط به خانه‌باغ‌ها است، گفت: تعداد ۵۶ باند سرقت در استان متلاشی و منهدم‌ شده و دو هزار و ۸۴۸ سارق در چهار ماهه ابتدای سال در استان دستگیر شده که طبق آمار با کاهش ۱۲ درصدی سرقت روبه‌رو بوده‌ایم.

وی تاکید کرد که رعایت مسایل ایمنی در خصوص نگه‌داری اشیا قیمتی بیشتر متوجه خود مردم بوده و شهروندان سعی کنند طلا، جواهرات و ارز و پول نقد را در منزل شخصی نگه‌داری نکنند.

محمدی در خصوص سرقت خودروها هم اطلاعاتی عنوان کرد و ادامه داد: روزانه پنج گشت نامحسوس در کنترل سرقت خودروها در تبریز فعالیت می کنند و ۲۶۸ سارق امسال دستگیر شدند که ۷۰ درصد خودروهای سرقتی نیز همراه با سارقان کشف شد.

وی با بیان اینکه مبارزه پلیس در مواجه با جرایم مربوط به آسیب‌های اجتماعی خوب بوده، از رضایتمندی ۸۷ درصدی از اقدامات پلیس ۱۱۰ در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

وی از افزایش ۲۰ درصدی جرایم فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: بیشترین جرایم فضای مجازی در آذربایجان شرقی مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک و نشر اکاذیب هستند و بیش از ۹۰ درصد جرایم در این حوزه کشف شده است. 

محمدی با بیان اینکه کاهش تصادفات رانندگی هنوز هم قابل قبول نبوده و بااینکه با کاهش تعداد فوتی‌های سرصحنه مواجه بوده‌ایم، گفت: افزایش نرخ جرایم بازدارندگی خوبی داشته اما فرهنگ سازی توسط اصحاب رسانه تاثیر بازدارندگی بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت جزو مقوله‌های مهم برای پلیس بوده و هست، افزود: در چهار ماهه سالجاری ۱۴۵ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و همچنین ۱۵۵ مورد احضار به مراجع انتظامی شده است.

فرمانده انتظامی استان در خصوص خدمات شهروندی پلیس نیز گفت: در سالجاری تعداد ۱۷ هزار و ۴۸۰ نفر به معاونت وظیفه عمومی مراجعه و از معافیت کفالت،پزشکی و تحصیلی بهره‌مند و تعداد پنج هزار و ۲۴۰ مشمول به مراکز آموزشی اعزام شده و در اداره گذرنامه استان نیز تعداد ۷۶ هزار و ۱۸۰ گذرنامه زیارتی و دائمی برای متقاضیان صادر شده است.

وی در خصوص خدمات عمرانی و رفاهی نیز افزود: کلانتری ۱۷ بازار تبریز در مرحله بهره‌برداری است و چندین پروژه رفاهی نیز در مناطق بزرگ مثل میانه، مراغه در حال احداث و بازسازی است و در مناطق کم برخوردار نیز منازل سازمانی کلنگ زنی برای ساخت در دست کار است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص عملیات مسلحانه و سرقت‌های ضدامنیتی در استان میزان آن را صفر عنوان کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار