با حضور وزیر آموزش و پرورش:

آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید آیت‌الله رئیسی افتتاح شد

تبریز (پانا) - آموزشگاه شهید آیت‌الله رئیسی با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهر جدید سهند افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید آیت‌الله رئیسی افتتاح شد

این پروژه ۱۲ کلاسه از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران برای تحصیل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر جدید سهند شهرستان اسکو ساخته شده است.

مدرسه ۱۲ کلاسه شهید رئیسی در ۲۰۰ مترمربع و در سال ۱۴۰۳ با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، تکمیل و با حضور وزیر آموزش و پرورش مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید آیت‌الله رئیسی در شهر جدید سهند اسکو، اظهار کرد: سخت و غیرقابل باور است که در مدرسه‌ای به نام شهید رئیسی، برنامه افتتاح داشته باشیم. مردم آذربایجان در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید به استان، قیام کردند و جمعیتی بی‌نظیر به استقبال آمد و سفری پر از خیر و برکت به‌خصوص در حوزه مدرسه‌سازی بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: مدرسه امروز نیز از رهاوردهای همان سفر پربرکت شهید جمهور و از محل اعتبارات ارزی و مصوبات سفر و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت تکمیل شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم، تعداد ۳۳ هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه شد که عمده آن رهاورد سفرهای استانی بود.

خان‌محمدی افزود: در آذربایجان شرقی نیز تعداد هزار و ۳۸۰ کلاس درس در دولت سیزدهم تقدیم دانش‌آموزان شده و مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز استان نیز ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه تمام این فعالیت‌ها با حضور میدانی و عملیاتی شهید رئیسی انجام گرفته است، گفت: تعداد ۲۰ مدرسه نیز در شهرستان چاراویماق آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود که از رهاوردهای سفر شهید رئیسی است‌.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: تعداد زیادی مدرسه به نام شهید رئیسی در سطح کشور آغاز شده و تا مهر افتتاح می‌شود و مدرسه امروز نیز نخستین مدرسه به نام ایشان در استان است.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی، مکتبی در خدمت به مردم دارد که باید با این نامگذاری‌ها این مکتب را احیا کرد تا ذکر و یاد شهید فراموش شود.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه از جذب بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو از محل دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ در دستگاه تعلیم و تربیت استان در طول 3 سال گذشته خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، توسعه فضاهای ورزشی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و افزود: در دولت سیزدهم از ۲۶۰ فضا به بیش از ۴۰۰ فضا رسیدیم و سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در استان از 0.30  مترمربع به 0.44 مترمربع افزایش یافت.

خبرنگار : اشکان برناس عکاس : سهند اختری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار