دانش‌آموز خبرنگاران رأی اولی در دورهمی انتخاباتی چه گفتند؟

تبریز (پانا) - دانش‌آموز خبرنگاران رأی اولی استان آذربایجان شرقی نکته نظرات خود را برای حضور حداکثری در انتخابات و چالش‌های موجود برای دانش‌آموزان رأی اولی را بیان کردند.

کد مطلب: ۱۴۸۵۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز خبرنگاران رأی اولی در دورهمی انتخاباتی چه گفتند؟

سیامک زینالی در دورهمی انتخاباتی دانش‌آموزان خبرنگار رأی اولی با عنوان «اخلاق در رسانه» در ادامه سلسله نشست‌های رسانه ای خبرگزاری پانا، دانش‌آموز خبرنگاران پانا را قشر فرهیخته عنوان کرد و گفت: بدون شک از تاثیرگذارترین افراد جامعه هستید و خواهید بود.

فعال رسانه‌ای استان به برهه حساس موجود در کشور به سبب انتخابات زود هنگام اشاره کرد و ادامه داد: این وضع موجود مهندسی شده بوده تا شهروندان از من، برعلیه خود من استفاده کنند در حالی که این انتخابات و انتخابات بعدی قطعا تکرار می‌شود و مهم تجربه و تحلیل درست ما است که می‌تواند در بهبود انتخابات بعدی و وضعیت کشور موثر باشد.

وی گفت: تمام مواردی که در عرصه‌ی انتخابات مطرح می‌شود دارای یک برآیند است و آن عزّت کشور است.

نتیجه انتخابات عزّت ایران اسلامی است

زینالی با اشاره به اینکه بالطبع هر کدام از ما از یک جناح، جریان یا فردی حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: برآیند همه‌ی این تبلیغات و جریانات عزّت کشور است و اگر هدف این نباشد، هرچند کاندیدای ما پیروز باشد، باز بازنده هستیم.

وی با اشاره به اقدامات نابخردمندامه برخی رسانه‌ها در کمرنگ جلوه دادن انتخابات، گفت: ما همگی بعنوان فعال رسانه‌ای باید همه اشکالات را ببینیم و رفع کنیم و فرصت سوء‌استفاده به معاندان را ندهیم.

وی گفت: نظام ما از یه مولفه رهبری، مکتب و مردم متاثر است و حضور مردم مقبولیت کشور را به کل دنیا مخابره می‌کند و شما خبرنگاران و صاحبان قلم که حرفی برای گفتن دارید، باید به درستی تبیین کنید.

وی در ادامه بحث اخلاق در رسانه را مطرح کرد و افزود: اخلاق رسانه، شرط اصلی محبوبیت در این مردم است و در این پیک سیاسی کشور عملکرد مثبت ما است که ادامه مسیر رسانه را هموار می‌کند.

وی حفظ وحدت و مودّت را بسیار مهم دانست و گفت: مطالبه‌گر بودن از مشخصه‌های بارز یک خبرنگار است اما به شرطی که اخلاق را زیرپا نگذارد.

مدرس کشوری خبرگزاری پانا با تاکید بر اینکه رسانه باید در جریانات سیاسی بی‌طرف بوده و طرفدار حق و حقیقت باشد، گفت: نباید در عرصه‌ی سیاست جایگاه رسانه را در برهه‌ای خاص متزلزل کنیم.

نباید گرایش‌های متفاوت سیاسی موجب شود که نسبت به یکدیگر تندرویی و بی‌احترامی نشان دهیم

در ادامه نشست اسما قنبری دانش‌آموز خبرنگار پانا و بعنوان یک رأی اولی گفت: من با این هدف وارد عرصه رسانه شده‌ام که جایگاه اجتماعی خودم را ارتقا ببخشم و بتوانم در کنار آن هویت خودم را پیدا کنم و رشد بدهم.

این دانش‌آموز رشته گرافیک به برخی بداخلاقی‌های هواداران کاندیداها اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ما با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت و بر همین مبنا هم نباید گرایش‌های متفاوت سیاسی موجب شود که نسبت به یکدیگر تندرویی و بی‌احترامی نشان دهیم.

وی در ادامه گفت: بعنوان یک دانش‌آموز خبرنگار سعی خواهم کرد آگاهانه فعالیت رسانه‌ای باشم و تبیین‌گر خوبی در این عرصه باشم تا عزّت کشورم را رقم بزنم.

بعنوان یک فعال رسانه‌ای برخوردم واجب میدانم اصلح را به جامعه معرفی کنم

سنا بهروز دانش‌آموز خبرنگار دیگری بود که در این نشست صحبت کرد و گفت: با‌اینکه هنوز به سن قانونی برای رأی دادن نرسیده‌ام اما چون در عرصه‌ای به‌نام پانا فعالیت می‌کنم برخوردم وظیفه می‌دانم که رییس جمهور مردمی و اصلح را به مردمم بشناسانم و براساس باورهایی که دارم تبیین‌گر عملکرد فردی باشم که می‌دانم راه شهید رییسی را ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد عدالت و صداقت در بین مردم از بین برود.

بهروز در ادامه افزود: با اینکه در پایه راهنمایی تحصیل می‌کنم اما چندین بار در کلاس تفکر،مباحث سیاسی بین معلم برقرار شده است انتظار ما این است که دبیران ما را به صورت گفت‌وگو متقاعد کنند نه به صورت تندرویی و حتی دعوا در کلاس درس، در این ماجراها نمرات کلاسی و مستمری در طول سال را از ما کسر می‌کنند.

به محتوای برنامه‌های انتخاباتی که برای رأی اولی های اجرا می‌شود توجه شوند

محمدامین کریم‌زاده دانش‌آموز خبرنگار رای اولی دیگری حاضر درجمع بود که گفت: متاسفانه برخی موضوعات مثل مشارکت و انتخاب اصلح در زمان انتخابات مطرح می‌شود و بعد از آن به فراموشی می‌رود و دوباره در انتخابات بعدی به همان شکل دوباره بازگو می‌شود و نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه تاثیر منفی می‌گذارد.

کریم زاده به محتوای برنامه‌هایی که برای رأی ‌اولی ها و قشر جوان اجرا می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: تا وقتی که برنامه‌ها جانبدارانه اجرا می‌شود و از مشی سیاسی خاصی پیروی می‌کنند، متاسفانه مشارکت انتخاباتی پایینی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ما چندین سال است که به در برهه‌‌ی حساس بودن کشور اشاره می‌کنیم، اما واقعا به درستی این حساس بودن را نتوانسته‌ایم تشریح کنیم.

مشکلات کشور با تدبیر و انتخاب درست قابل حل است

هادی محمد باقری دانش‌آموز خبرنگار پانا در ادامه نشست به ریشه ی سیاست در مدارس اشاره کرد و گفت: انتظار ما از معلمان در مدارس این است که انتقاد و پیشنهاد ما را در مورد سیاست به صورت آرامش پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: تاثیر معلمان بر من نوعی، بیشتر است. قطعا کشور ما مشکلات خودش را دارد، اما قابل حل است.

محمد مهدی قهرمانی که یک نو دانش‌آموز خبرنگار است توفیق حضور در جمع پانایی‌ها را بسیار ارزشمند دانست و به مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: با اینکه سن رای‌گیری برای شرکت در انتخابات را ندارم اما از رای اولی‌ها و کسانی که رای می‌دهند در خواست دارم برای مشارکت بیشتر در صندوق‌های رای حضور داشته باشند تا در مقابل دشمنان سرافراز باشیم و عزّت کشور حفظ شود.

علی فعالی یکی دیگر از دانش‌آموزان رأی اولی بود که اصول گرا و اصلاح طلب را این چنین توصیف کرد و گفت: یکی می آید و می‌گوید اصلاح‌طلب و اصول گرا هستم ما باید بدانیم که آمریکا از کدام کاندید طرف‌داری می‌کند از هرکدام که جانب داری کند مشخص است آن کاندیدا پایه این حکومت را می‌شکند.

سیامک زینالی مدرس کشوری خبرگزاری پانا در آخر خاطرنشان کرد: کم بودن سن شما مهم نیست، مهم روش فکر و فهم شماست که همیشه شکوفایی و اقتدار را در جامعه نقش می‌دهید.

 

خبرنگار : دانش‌آموز: سنا بهروز عکاس : دانش‌آموز: رومینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار